سرویس موسیقی هنرآنلاین: روز شنبه 25 دی گروه "دیلمون" به سرپرستی محمود فرضی نژاد از گیلان در سی دومین جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی روی صحنه رفت.

در ابتدای این برنامه، فرضی نژاد به همراه اعضای گروه به صحنه آمدند و اولین قطعه را با عنوان "دیلمون دادو" اجرا کردند.

سپس اعضای گروه به اجرای قطعات "گوسند دوخان"، "غربتی"، دیلمون رجای" و "درازتومونه جون" پرداختند.

در ادامه قطعات "امیری" و "له له" برای مخاطبان اجرا شد.

همچنین با اجرای قطعات "رعنا" و "اهه بگو" مخاطبان به تشویق گروه پرداختند. آخرین قطعه این کنسرت به اجرای قطعه "کونوس کله" اختصاص داشت.

در پایان پیمان بزرگ نیا گفت: این گروه رویکرد پژوهشی دارد. بسیاری از اساتید موسیقی نواحی دار فانی را وداع گفتند و این جوانان باید فرهنگ را حفظ کنند.

همچنین در پایان این کنسرت به رضا فکوری لوح اهدا شد.

دومین روز جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی

در این کنسرت محمود فرضی نژاد (خواننده/سرپرست)، رضا فکوری (کمانچه)، آرش عشقی (بم تار)، توماج مصفا (سه‌تار)، صابر غلامی پور (لبک)، سبحان سرابی (سه‌تار)، علی اطهری (دایره)، نوید لاهیجی (دایره)، منیژه واحد (نقاره / همخوان) و حدیث نیک‌رو (همخوان) از اعضا و نوازندگان این گروه بودند.

پروین بهمنی با "لالایی" به صحنه رفت

پروین بهمنی نیز به همراه گروه حاوا (قشقایی) در دومین روز جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی به اجرای برنامه پرداخت.

در ابتدای این برنامه قطعات ضربی "باش گرایلی" و "آواز کیخا" توسط اعضای گروه اجرا شد.

سپس قطعه "هاینا هلی" و "عروسی صنم" اجرا شد که با استقبال مخاطبان مواجه شد. در ادامه قطعات "آواز صمصام"، "هلی رحیملو"، "مستم مستم" و "واسونک" برای مخاطبان اجرا شد.

آخرین قطعات آواز "خدا کرم" و "لالایی" بود که در پایان مخاطبان به صورت ایستاده به تشویق این گروه پرداختند.

دومین روز جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی

در پایان از پروین بهمنی و ابراهیم کهندل پور تقدیر و تشکر شد و از طرف چهار نماینده استان فارس به اعضای گروه لوح تقدیر اهدا شد.

در این کنسرت پروین بهمنی (سرپرست/همخوان)، ابراهیم کهندل پور (خواننده)، پیران درخشان (سه‌تار قشقایی)، هوشنگ سلیمی (کمانچه)، امین پوستکار (تنبک)، فرزاد محمودی (رباب)، حسین کریمی (سرنا / کرنا قشقایی)، آرش عزیزی (تار)، موسی موسوی (خواننده قطعات بویر احمدی) و دامون شش بلوکی (نقاره قشقایی و پژوهش قطعات) از اعضا و نوازندگان گروه بودند.

"اشارات نظر" میلاد درخشانی در برج آزادی

میلاد درخشانی به همراه گروه خود در دومین روز سی و دومین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفتند.

این کنسرت با یک ساعت تأخیر آغاز شد و سپس اعضای گروه با تشویق مخاطبان به صحنه آمدند.

اولین قطعه با عنوان "آرزو" با همخوانی مخاطبان اجرا شد. با پایان این قطعه مخاطبان آهنگ "تولد مبارک" را برای میلاد درخشانی خواندند.

میلاد درخشانی گفت: خیلی خوشحالم که در شب تولدم کنار شما عزیزان هستم.

سپس قطعات "خداوند منی"، "تو مرو"، "از آخرین دیدار" و "اشارات نظر" توسط اعضای گروه اجرا شد. در ادامه قطعات "قفس" و "ببند چشمت" را اجرا شد و سپس قطعه "دیوار" با شعر حسین منزوی برای اولین بار در این کنسرت اجرا شد.

همچنین قطعات "چرا بگرید چشم" و "یارم یارم" با تشویق حاضرین اجرا شد. سپس پدرام درخشانی به صحنه آمد و یک قطعه به صورت سولو اجرا کرد.

آخرین قطعه "بزم جانان" ساخته پدرام درخشانی به همراه اعضای گروه برای مخاطبان اجرا شد.

دومین روز جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی

در این کنسرت میلاد درخشانی (خواننده)، پدرام درخشانی (سنتور)، نیما رمضان (گیتار)، آرش عیوضی (گیتار باس)، اشکان آبرون (کیبورد)، مصطفی شعبانی (کلارینت/ساکسوفون)، طاها مظاهری (گیتار)، صالح کیوان (درامز) و امیرعلی رحمانی (پرکاشن) از اعضا و نوازندگان گروه بودند.