سرویس موسیقی هنرآنلاین: آغازگر اجراهای بخش پاپ در جشنواره موسیقی فجر با رضا صادقی همراه بود.

تصویر لوگوی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر روی مانیتورهای سالن نقش بسته بود و سالن میلاد با حال و هوایی جشنواره ای منتظر ورود موسیقی دوستان بود. صندلی ها یک به یک پر شدند. چراغ های سالن خاموش شدند و کلیپی از معرفی بخش های مختلف جشنواره نظیر موسیقی نواحی، موسیقی دستگاهی، موسیقی بین الملل،... پخش شد. اعضای ارکستر مشکی پوشان شان روی سن حاضر شدند و سازهای خود را به دست گرفتند. شروع ملودی آغازین صدای تشویق‌های جمعیت را بلند کرد. همه منتظر روشن شدن صحنه تاریک و شروع کنسرت بودند.

"کلافه" اولین قطعه ای بود که‌ در بخش پاپ جشنواره نواخته شد. این قطعه با صدای جیغ و دست حاضران آغاز شد. در ادامه با دعوت صادقی جمعیت دست‌ها را بالا آوردند و با دست زدن‌های منظم این قطعه را به پایان بردند. رضا صادقی پس از این قطعه رو به حاضران گفت: خوشحالم که‌ بعد از مدتی کوتاه روی این صحنه کنار شما هستم. امیدوارم تمام روزهای جشنواره  با صدای خوب همکاران من به شما خوش بگذرد، به افتخار همه هنرمندان دست بزنید. او سپس از جانبازان و هنرمندان مرحوم یاد کرد و خواست جمعیت چند ثانیه‌ای ایستاده آن ها را تشویق کنند.

"داشتم فراموشت می کردم" دومین قطعه سئانس ابتدایی اولین شب جشنواره بود. این قطعه با هنرمندی نوازندگان ساز های بادی، هیجان قطعه اول را ادامه داد و "شرم" در ادامه به این قطعه پیوند خورد.

صادقی گفت: اتفاقاتی در زندگی ما هست که وقتی به  آن‌ها فکر‌ می کنیم حالمان خوب می‌شود. امیدوارم این لحظاتی که با هم می گذرانیم از بهترین لحظات شود.

او سپس رهبر ارکسترش، بهنام ابطحی، را معرفی کرد و ارکستر هم قطعه "یادگاری" را نواخت.

مسعود نوروزی، نوازنده ویولن گروه مشکی‌پوشان، با هنرمندی به تک‌نوازی ویولن پرداخت تا صدای ویولن مقدمه‌ای برای قطعه "وقتی تو نیستی" باشد. "وقتی تو نیستی" با پخش کلیپی از خیابان ها در حین اجرا تکمیل شد.

"میخوامت" تغییر دهنده جو کنسرت بود. دست زدن های مرتب جمعیت از ابتدا این قطعه را دنبال کرد. ریتم شاد "میخوامت" میلاد را به شور آورد و به خوبی فضای شادی را ایجاد نمود.

صادقی در ادامه گفت: پیش از شروع اجرا از دوستان ستاد خبری جشنواره به من اطلاع دادند که اهالی رسانه و دوستان خبرنگار برای پوشش خبری این اجرا در سالن هستند. کسانی که قطعا حضورشان در همه این سال ها کمک شایانی به جامعه موسیقی ایران کرده است. از همه دوستان اهالی رسانه خواهشی دارم، خواهش دارم درباره ویدیویی یک مادر که دخترش را به دلیل فقر رها کرده بود، اطلاع‌رسانی کنند. امیدوارم با اطلاع رسانی رسانه‌های محترم این دختر خانم بار دیگر به آغوش مادرش برگردد. خواهش می کنم مطلب مادر آن دختر کوچک را به قدری نشر دهید تا مادرش با خبر شود. به افتخار دخترم ،ایران، دست بزنید. او به زنان ایرانی افتخار کرد و سپس "بانوی من" در سالن طنین انداز شد.

مشکی پوشان با "دانه دانه بارون" میلاد را به بندر عباس بردند. دست زدن‌هایی با ریتم جنوبی حال و هوای جنوب ایران را در سالن ایجاد کرد.

این قطعه را تقدیم می کنم به کسانی که‌ کمتر می خندند. پس از این جمله صادقی "بخند" را خواند. سپس، بی فاصله ترانه "آشنا" را شروع به خواندن کرد، جمعیت هم بی درنگ شروع به همخوانی کردند. "نم نم بارون چشمام گواه عشق پاکمه/ همنفس قسمت من دوست دارم به عالمه..." یک صدا تکرار می‌ شد.

"مشکی رنگ عشقه" را رضا صادقی تکرار می‌‌کرد و جمعیت ادامه ترانه را در پاسخش می‌خواندند. سپس ارکستر نیز شروع به نواختن ملودی این قطعه قدیمی کرد.

در بین قطعات  اعضای ارکستر یک به یک به هنرنمایی با سازهای خود پرداختند.

 با ستاره باران شدن سالن میلاد "دوستت دارم خدا" نواخته شد و هم خوانی جمعیت  با رضا صادقی در ترجیع‌بند این قطعه به زیباتر اجرا شدن آن کمک کرد. قطعه بعدی "وایسا دنیا" بود. ترانه این قطعه محبوب قدیمی را تمام حاضران هم صدا خواندند. ملودی "وایسا دنیا" به "کفش های آهنی" رسید.

رضا صادقی نوید انتشار آلبوم جدیدش داد و گفت: آلبوم با نام "این یعنی درد"، به احتمال زیاد آخر اسفند ماه منتشر می‌شود.

اجرای دوباره "دوستت دارم خدا" بعد از "شونه به شونه" آخرین قطعه اولین سانس جشنواره موسیقی فجر بود.

سعید صارمی (پرکاشن)، ارسطو میرزایی(پرکاشن)، فاضل پیش(گیتار الکتریک)، مجید ترکاشوند(ساکسوفون)، کامیار ماندگاریان، رضا آذر نژاد(ترومپت)، رامین براتی(ترومبون)، میلاد مصدق(گیتار الکتریک)، اشکان محمدیان(کیبورد)، بهروز دهقانی(گیتار باس)، مسعود نوروزی(ویولن)، پوریا پیرزاد (پیانو) به رهبری بهنام ابطحی نوازنده درامز، اعضای ارکستر مشکی پوشان ‌بودند.

سومین دیدار سیامک عباسی با طرفداران تهرانی‌اش

سیامک عباسی اولین اجرای جشنواره ای خود را در دومین سانس روز اول جشنواره تجربه کرد و روز ۲۴ دی ماه سالن میلاد برای سومین از آلبوم "خوشبختیت آرزومه" شنید.

طرفداران موسیقی پاپ این مولف یک به یک وارد سالنی که بر روی مانیتور های آن لوگوی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر نقش داشت، شدند. "ضمن خوشامدگویی به شما عزیزان، در پی ارتحال آیت‌الله رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری، برنامه های جشنواره کمی جا به جا شدند که با تلاش همکاران و همراهی هنرمندان ارجمند به خوبی انجام گرفت. ستاد سی و دومین جشنواره موسیقی فجر ضمن عرض تسلیت مجدد مخاطبان عزیز را به دیدن برنامه های جشنواره دعوت می کند." این جملات قبل از تاریک شدن صحنه از بلند گوی های سالن پخش شد. سپس کلیپی از معرفی بخش های مختلف جشنواره نظیر موسیقی نواحی، موسیقی دستگاهی، موسیقی بین الملل،... پخش شد.

شمارش معکوس ده ثانیه ای آغاز شد. صدای تشویق جمعیت که اشتیاق شان را برای ورود ارکستر نشان می‌داد، بلند شد و در میان فریادهایشان نام خواننده محبوب شان را صدا  زدند. چند دقیقه از شمارش معکوس گذشته بود که‌ اعضای ارکستر زیر نور آبی رنگ وارد شدند. سیامک عباسی با قطعه "فرشته پاک" روی صحنه آمد. هیجان سالن از همان ابتدا جمعیت را به شوق آورد و همه یک صدا او را در اولین قطعه همراهی کردند: "این همه عاشق بودم نفهمیدی، با تو صادق بودم تو نفهمیدی... "

او با هوادارانش احوال پرسی کرد و گفت: ما از شهریور ماه که کنسرت ها را شروع کردیم کنسرت‌های زیادی رفتیم اما هنوز ورودی کنسرت ها استرس دارد. سپس سراغ قطعه "جوون‌ تر که بودم" رفت. این قطعه انتخاب خوبی برای دومین قطعه بود و نگذاشت تشویق های جمعیت لحظه ای متوقف شود.

او  از این که‌ پیش از اجرا نزدیک بوده به خاطر نداشتن مدارک ماشین اش را به پارکینگ ببرند گفت و سپس اضافه کرد: چقدر خوب است که وقتی همه جا ناامن است و بمب گذاری می‌شود، ما این جا می‌توانیم در امنیت کنسرت بگذاریم.

اجرای قطعات عباسی  با پخش کلیپ های منحصر به فرد او از مانیتور ها همراه بود.

"سقوط" سومین قطعه‌ای بود که‌ ارکستر نواخت. نوازنده هارمونیکا در این قطعه به هنرمندی پرداخت و توانایی اش مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

نام قطعات پیشنهادی از هر سوی سالن شنیده می‌شد. "عشق دورم" پر طرفدار ترین قطعه بود که‌ عباسی نوید اجرای آن را داد.

نوای پیانو شروع کننده "باور" بود و در ادامه گیتار الکتریک زیبایی قطعه را تکمیل کرد. در انتها سیامک عباسی میکروفون را به سمت جمعیت گرفت و حاضران هم با او هم صدا شدند: "اگه می موندی تو رو می بخشیدم، تو رو باور داشتم، تو رو می فهمیدم... ". "تن سپرده به باد" قطعه ریتمیک بعدی بود که نورپردازی سالن ریتم این قطعه را همراهی کرد. "تو که نیستی" نیز به عنوان قطعه ای خاطره انگیز و قدیمی مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

"بارون" برای اولین بار در سالن میلاد نمایشگاه، طنین‌انداز شد. ترانه این قطعه از "خوشبختیت آرزومه" از ابتدای شروع قطعه توسط حاضران تکرار می‌‌شد. "خوشبختیت آرزومه" قطعه همنام آلبوم عباسی، صدای زمزمه های آرامی را که کم کم اوج  می‌گرفتند، در میلاد بلند کرد. صدای هم صدایی ها در انتها به جایی رسید که او میکروفون را به سوی جمعیت گرفت و سکوت کرد: "خوشبختی آرزومه حتی با من نباشی، حتی از خاطره هامون جدا شی ... 

تشویق ها و همراهی های حاضران او در تمامی قطعات نشان از موفقیت و محبوبیت این هنرمند در میان هوادارانش بود.

عباسی از حاضران خواست تا با نور گوشی های شان سالن را ستاره باران کنند. ارکستر در میان آسمان ستاره ای میلاد "دریاچه نمک" را نواخت. "شهر بارونی" قطعه ای که او با هم صدایی محمد راد منتشر کرده بود، نیز در لیست اجرا قرار داشت. این قطعه با صدای برجسته ساز ویولن شنیده شد.

"خوبه حال من" فضای کنسرت را به حال و هوای ابتدای آن برد و جو شادی را دوباره بر میلاد حاکم کرد. اعضای ارکستر هم با دست زدن های شان در شور و شوق جمعیت شریک شدند. ارکستر سراغ قطعه "تو رو دوست دارم"، جدید ترین قطعه منتشر شده سیامک عباسی، رفت. او در ادامه خواست در فرصت باقی مانده ویدیو های خود را برای ساخت ویدیویی از این قطعه بفرستند. 

بالاخره نوبت به "عشق دورم" رسید. قطعه ای که از ابتدا نامش هر سوی سالن شنیده می‌شد. جمعیت در قطعه محبوب شان یک صدا شدند "عشق دورم هر جا باشی من خودم رو می رسونم... ."

"من انتخاب شدم"، "دچار"٬ "وقتی دلت شکست"٬ "دلفریب"، ... دیگر قطعاتی بودند که‌ در اولین اجرای جشنواره‌ای سیامک عباسی نواخته شدند.

در این اجرا امیر عظیمی به عنوان سرپرست ارکستر و نوازنده ویولن، پیانو و سینتی سایزر، آرین کشیشی نوازنده گیتار بیس، نوید رهبرنوازنده پیانو و سینتی سایزر، مسعود کیانی  نوازنده درامز، مهران اسلامی نوازنده گیتار، هادی سالاری نوازنده گیتار، سعید امینی نوازنده گیتار و بابک صفرنژاد نوازنده هارمونیکا در کنار سیامک عباسی حضور داشتند.

محمد علی بهمنی، علی ضیا، احمد امیرخلیلی، از مهمانان این کنسرت بودند.