به گزارش هنرآنلاین، با آغاز برنامه‌های سی و دومین جشنواره موسیقی فجر فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی در پیامی اعلام کرد که پذیرای نظرات و پیشنهادهای اهالی هنر و صاحبنظران است.

متن پیام بدین شرح است: "جشنواره موسیقی فجر، در مسیر برگزاری سی و یک ساله خود، تلاش نموده است تا ضمن روایت پیام بلند انقلاب اسلامی، ظرفیت‌های وسیع این هنر شریف را در خدمت معرفی مؤلفه‌های فرهنگی این کشور، به فرصت مرور و باور و همدلی بسپارد و سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، بنا دارد تا ضمن پاسداشت دستاوردهای قابل اتکاء و مؤثر دوره‌های پیشین برگزاری خود، منظرهای تازه و تأثیرگذاری را پیش روی تجربه و توان پیشکسوتان گرامی و جوانان مستعد و نوآور این گستره پرتپش بگشاید.

از این روی، قرار دادن جشنواره سی و دوم در موقعیتی که بالاترین سطح برای ارائه هنر برگزیدگان جشنواره‌های تخصصی موسیقایی کشور محسوب شود، از رویکردهای متمایز این نوبت از جشنواره، به منظور ارتقای کیفی آورده‌ها و داشته‌های آن است تا به معنی درست کلمه، جشنواره موسیقی فجر، "جشنواره جشنواره‌های موسیقایی باشد.

تلاش برای این مهم و نیز هدف گذاری هوشمندانه بخش بین الملل این مهمترین رویداد موسیقایی کشور به سمت تأمین چشم انداز "ایران فرهنگی"، از نقاط قابل تأمل و برآمده از تجربیات پیشین است تا در کنار ادامه سیاست واسپاری حوزه‌های اجرایی جشنواره به هنرمندان این عرصه شاهد رویدادی پویاتر و فراگیرتر باشیم.

از دیگر امیدواری‌های رویکردهای تازه این جشنواره، تبدیل شدن "جایزه باربد" به نمادی شاخص و معیاری معتبر برای سنجش آثار موسیقایی کشور در تمامی گونه‌های تولیدی است.

اینجانب شایسته می‌داند تا ضمن تقدیر از همفکری‌ها و هم افزایی های منجر به برگزاری مناسب این رخداد بزرگ، با خرسندی ابراز نماید که دفتر پیشنهادات و مشارکت‌های ارزشمند اهالی گرامی این هنر و صاحبنظران آگاه این حوزه، برای ارتقاء سطح کیفی این جشنواره، گشوده خواهد ماند."