سرویس موسیقی هنرآنلاین: امیرحسین حسنی‌نیا خواننده و آهنگساز گروه موسیقی آقای سماع در آستانه برگزاری تازه‌ترین کنسرت این گروه که 24 دی‌ماه در سالن اریکه ایرانیان اجرا می‌شود، توضیحاتی به هنرآنلاین ارائه داد.

این آهنگساز موسیقی در ارتباط با اجرای جدید گروه آقای سماع بیان کرد: در این کنسرت قطعات آلبوم‌های آقای سماع و "رازآوری" اجرا می‌شود و ضمناً چند اثر که به زبان ترکی در تور کنسرت‌های ترکیه خوانده شده نیز در لیست قطعات اجرایی این کنسرت قرار دارد.

خواننده آلبوم آقای سماع اسامی نوازندگانی که در کنسرت اخیر به روی صحنه می‌روند را این‌گونه تشریح کرد: در این کنسرت به جز من به عنوان (خواننده، آهنگساز و نوازنده بربط)، 7 نفر دیگر به نام‌های وحید قاسمی و محمدرضا اسلامی (پرکاشن)، بهنوش کاظمی‌زاده (کمانچه)، سینا مشفقی (سه‌تار)، محمدامیر ارجمند (پیانو)، محمدحسین حسینی (سازهای بادی) و فرناز خاکی (همخوان) به روی صحنه سالن اریکه ایرانیان خواهند آمد.

حسنی‌نیا همچنین اشاره کرد: در این کنسرت نیز به مانند اجراهای قبلی آقای سماع، سه سماع‌گر قونیه به نام‌های نادر وهاب آقایی، سهرورد زرشکیان و رامین صفیاری ما را بر روی صحنه همراهی خواهند کرد.

این خواننده ضمن اشاره به پرکار بودن گروه آقای سماع در سال‌های اخیر اشاره کرد: ما طی دو سال گذشت در تهران حدود 20 سانس اجرا داشتیم ولی در سال جاری بیشتر اجراهای‌مان در خارج از کشور و در کشورهایی چون ترکیه، قزاقستان، ژاپن و... بوده است. آخرین اجرای‌مان در تهران هم به هشتم مهرماه بر می‌گردد.

وی در ارتباط با برنامه‌های آتی اجراهای آقای سماع گفت: گروه آقای سماع اواخر زمستان سال جاری برای اجرای موسیقی به استرالیا سفر خواهد کرد. همچنین ما برای تابستان سال آینده هم یک تور اروپایی و یک تور اجرا در شهرستان‌های کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

امیرحسین حسنی‌نیا در پایان در مورد زمان انتشار آلبوم دوم آقای سماع گفت: آلبوم "رازآوری" ماه آینده با هشت قطعه به تهیه‌کنندگی امیرمسعود هیدارن منتشر خواهد شد. به نظر خودم این آلبوم یک آلبوم تلفیقی است چرا که در آن ضمن اجرای موسیقی سنتی، از موسیقی جز نیز استفاده کرده‌ام. این تلفیق جوری صورت گرفته که مطبوع باشد و من امیدوارم که مخاطبان موسیقی از آن لذت ببرند.