به گزارش هنرآنلاین، این آهنگساز نام‌آشنای کشورمان که چندی پیش تازه‌ترین اثرش با عنوان  پوئم سمفونیِ "سرزمین دلاوران" توسط ارکستر سمفونیک تهران  به رهبری شهرداد روحانی روی صحنه رفت، راهی تبریز شد تا شاهد تمرین ارکستر هنگام از قطعه "دیورتیمنتو" باشد.

"دیورتیمنتو" آخرین اثر منتشر شده این آهنگساز است که همراه با کتاب پارتیتورش چندی پیش روانه بازار موسیقی شد. ارکستر هنگام با تهیه‌ی بلافاصله‌ی  پارتیتور این اثر و پارت‌نویسی آن شروع به تمرین این کار می‌کنند. این ارکستر که از میانگین سنی ۲۰ سال برخوردار است پس از مدتی که تمرینات جدی می‌شود تصمیم می‌گیرند طی تماس از ناشر و آهنگساز این اثر اجازه اجرا را کسب کنند. احمد پژمان از شنیدن این خبر که گروه جوانی مشغول تمرین اثرش در شهری دور از پایتخت هستند، به وجد می‌آید و تصمیم می‌گیرد طی سفری از کار این ارکستر دیدن کند.

او جمعه گذشته وارد شهر تبریز شد و بر سر تمرین گروه رفت و غریب به سه ساعت به تماشا و اصلاح اجرای گروه از رپرتوار "دیورتیمنتو" پرداخت. پژمان با در نظر داشتن سن و سال ارکستر از عملکرد این ارکستر راضی بود و ابراز امیدواری کرد که این گروه بتواند در تبریز و تهران کنسرت برگزار کند.

علی رحم‌جو، رهبر و سرپرست این ارکستر هم از حضور احمد پژمان در تبریز قدردانی کرد و این حرکت را منبع انرژی مضاعف برای ادامه فعالیت این گروه جوان دانست.

ارکستر هنگام در سال ٩١ تاسیس شد و پس از اجراهاى کارگاهى متعدد، اولین اجراى رسمى این ارکستر در اردیبهشت ماه ٩٤ به روى صحنه رفت. دومین اجراى رسمى هم  در اردیبهشت ماه ٩٥  اتفاق افتاد. در این کنسرت، قطعه‌ى Orient & Occident ساخته‌ى Arvo Pärt براى اولین بار در ایران با مجوز رسمى از طرف Universal Edition به روى صحنه رفت و در نتیجه افتخار اجراى Territorial premiere (اولین اجرا) از این قطعه در ایران نصیب ارکستر هنگام شد. تعداد اعضاى ارکستر ٣٠ نفر است که تماما نوازندگان جوان تبریزی هستند. این ارکستر تا کنون آثاری از بنجامین بریتن، پیتر وارلوک، خیام میرزازاده، گوستاو هولست، بلا بارتوک، جان سیبلیوس و اوزیر حاجی‌بایف و کاظم داوودیان را اجرا کرده است و در حال حاضر مشغول کار  روی قطعه‌ی دیورتیمنتو اثر احمد پژمان است که چندی  پیش به عنوان دومین محصول از پروژه پارتیتورخوانی توسط انتشارات "خانه هنر خرد" منتشر شد. پروژه‌ای که طی آن سی.دی اثر در کنار کتاب پارتیتور آن منتشر می‌شود تا دانشجویان و نوازندگان بتوانند از آن اثر بهره بیشتری ببرند. و تصمیم به اجرای "دیورتیمنتو" توسط ارکستر 30 نفره هنگام در تبریز یکی از دستاوردهای  فرهنگی این پروژه است.