سرویس موسیقی هنرآنلاین: امامیار حسن‌اف نوازنده کمانچه که سابقه همکاری با نوازندگان ایرانی را هم دارد، اسفندماه سال جاری برای برگزاری یک مسترکلاس به تهران سفر خواهد کرد.

این نوازنده پیش‌‌تر در شهریورماه در شهر تبریز مسترکلاس برگزار کرد و در آلبوم "آنکه می‌سراید" نیز به عنوان هم‌نواز با پژمان حدادی همکاری داشت. او همچنین در سال 89 به همراه حمید متبسم روی صحنه تالار وحدت رفت تا با فضای موسیقی ایرانی کاملاً آشنا شود.

امامیار حسن‌اف از 21 تا 25 اسفندماه در تهران مسترکلاس جدیدی را برگزار می‌کند و به هنرجویانش در ارتباط با کمانچه آذری، تکنیک‌ها و مقام‌های آن خواهد آموخت.

حسن‌اف یک نوازنده سرشناس بین‌المللی است که تاکنون اجراهای متعددی را در جشنواره‌های بزرگ موسیقی برگزار کرده و میان موسیقی آذربایجان و فرهنگ‌های دیگر یک تبادل خاص ایجاد کرده است. او در نوازندگی کمانچه‌ "تارهو" تخصص دارد و این ساز را در اجراهای خود به کار گرفته و معرفی می‌کند.

همزمان با برگزاری مستر کلاس کمانچه "امامیار حسن‌اف"، "روفت حسن‌اف" دیگر نوازنده آذربایجانی نیز با حمایت آموزشگاه موسیقی چنگ در آموزشگاه موسیقی شهریار (شهر تبریز) مسترکلاس تار آذری برگزار می‌کند.