سرویس موسیقی هنرآنلاین: کیهان کلهر در این اجرا که 18 دی‌ماه در تالار وحدت برگزار شد، به عنوان آهنگساز و نوازنده کمانچه، سه نوازنده دیگر به نام‌های نوید افقه (تمبک)، هادی آذرپیرا (تار) و علی بهرامی‌فرد (آهنگساز و سنتور) را در کنار خود می‌دید و این چهار هنرمند بارها در طول کنسرت با هم‌نوازی‌شان روح و جان مخاطب را منقلب می‌کردند.

مثل تمامی کنسرت‌های دیگر "پردگیان باغ سکوت"، چند فرش ایرانی بر روی استیج قرار گرفته بود که نوازندگان بر روی آن نشسته و نوازندگی می‌کردند. پس از مستقر شدن نوازندگان بر جایگاه‌شان، کلهر که در سمت چپ نوازندگان قرار گرفته بود، نوای دلنشین کمانچه را بر تالار وحدت طنین‌انداز کرد و پس از نواختن یک مقدمه، اثر "سرمست" به آهنگسازی بهرامی‌فرد را به همراهی سنتور خود این نوازنده به تماشاگران کنسرت پردگیان تقدیم کرد.

پس از نواختن اثر سرمست، برای چند ثانیه سکوتی سرشار از آرامش در فضای تالار وحدت پیچید تا این‌که هادی آذرپیرا شروع به تارنوازی کرد. او قطعه "پریشان" از ساخته‌های خودش را با تک‌نوازی تار آغاز کرد و سپس با هم‌نوازی کمانچه‌ و در آخر با حضور سنتور و تمبک به کمال رساند.

اثر بعدی که برای این کنسرت تدارک دیده شده بود، یک هم‌نوازی دیگر در راستای قطعه "پریشان" بود که در آن کلهر و آذرپیرا با چشمان بسته به اجرای موسیقی می‌پرداختند که در پایان، این اثر بی‌کلام به موسیقی آغازین قطعه "غیبت مه گین" با کلام جهانبخش پازوکی متصل شد. این اثر زیبا را استاد کلهر با صدای خودش خواند که با تک‌نوازی ساز تمبک به پایان رسید.

قطعه پایانی که در این کنسرت اجرا شد، اثر "طرقه" با آهنگسازی کیهان کلهر بود که در ابتدا خود وی مقدمه آن را با ساز کمانچه نواخت و سپس سنتور و تارنوازی آن نیز آغاز شد. در میانه‌های اجرا نوید افقه نیز ساز به دست، تمبک نواخت تا آخرین قطعه این کنسرت با همنوازی هر چهار عضو کنسرت "پردگیان باغ سکوت"، همگان را مجاب کند که از جای خودشان برخیزند و به تشویق هنرمندان روی صحنه بپردازند.

در پایان نوازندگان نیز همگی به لبه‌ استیج آمده و در برابر دوست‌داران پرشمارشان تعظیم کردند تا آخرین کنسرت دی‌ماه "پردگیان باغ سکوت" به پایان برسد و اعضای گروه هم‌نوازی کیهان کلهر خودشان را برای کنسرت‌ شهرستان‌‌ها آماده کنند.

طبق اعلام روابط عمومی این تور کنسرت، "پردگیان باغ سکوت" قرار است ۲۹ دی در اهواز، ۳۰ دی در اصفهان، یکم بهمن در همدان، دوم بهمن در قزوین، سوم بهمن در سنندج، ۵ بهمن در کرمانشاه، ۷ بهمن در کرمان، ۱۰ بهمن در زاهدان، ۱۱ بهمن در بیرجند، ۱۳ بهمن در تربت حیدریه و ۱۷ بهمن در سمنان برگزار شود که در این بین سه کنسرت (زاهدان، خرمشهر و تربت حیدریه) به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

همچنین بنابر استقبال ویژه‌ای که از کنسرت "پردگیان باغ سکوت" در پایتخت به عمل آمد، این کنسرت یک‌بار دیگر در روزهای 14 و 15 بهمن‌ماه به تهیه‌کنندگی سهیل زارعی در تالار وحدت تهران به روی صحنه می‌رود.