سرویس موسیقی هنرآنلاین: کنسرت عبدالحسین مختاباد خواننده و آهنگساز 16 دی‌ماه به همت موسسه آوای هنر به تهیه‌کنندگی محمد جلیل پور در دو سئانس در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

مختاباد به همراهی گروه بزرگ رودکی با ۹ نوازنده در بخش سنتی و ۱۵ نوازنده در گروه سازهای کلاسیک غربی برخی از آثار تازه و گذشته خود و گروه را اجرا کرد.

گروه موسیقی رودکی از سال 1380 تاکنون در بیش از 50 کشور آسیایی اروپایی و آمریکایی با همکاری بهزاد خدارحمی که سرپرست گروه ارکستر این شب نیز بود، اجرا داشته است.

در این کنسرت بیش از 12 قطعه از قطعات آخرین آلبوم او به نام "سیاه‌مشق" و نیز برخی آثار تازه گروه رودکی و کارهای خاطره‌انگیز مختاباد اجرا شد.

"شبانگاهان" اولین قطعه‌ای بود که بر سازهای گروه رودکی جاری گشت. این قطعه که ساخته خود حسین مختاباد نیز هست، جزو قطعات ماندگار او محسوب می‌شود.

کنسرت عبدالحسین مختاباد

"منتظرت بودم" شاید جزو قطعاتی بود که هواداران مختاباد انتظارش را می‌کشیدند که او در قطعه دوم این انتظار را برآورده ساخت و در ادامه "عشق نورسیده" به اجرا درآمد.

"شب هجران" که یکی از قطعات ماندگار محلی ترکی است با اجرای گروه رودکی شور حال خاصی را در سالن به همراه داشت. "بهار من گذشته شاید" و "چشم‌به‌راه" قطعات بعدی بودند که تقدیم حضور مخاطبان شد.

قطعه بعدی با اجرای سولوی سنتور حسین پرنیا آغاز شد که سالن با سکوت مطلق خویش از این قطعه استقبال کرد. سپس شاهد تصنیف حسین مختاباد بودیم که همواره این سکوت در سالن حاکم بود. در همین حین تار بهزاد خدارحمی به همراهی اجرای این تصنیف پرداخت و این قطعه در نهایت با اجرای دو نوازی تار و تنبک و تشویق حضار مقدمه‌ای بود برای قطعه افغانی "پیمانه خالی" با اجرای گروه ارکستر رودکی.

کنسرت عبدالحسین مختاباد

سپس قطعه‌ای از مجموعه کارهای بهزاد خدارحمی در قالب موسیقی بی کلام اجرا شد و در ادامه "چرا چرا" با صدای مختاباد و البته تصاویری همسو با شعر این قطعه از سیمین بهبهانی توانست این اجرا را به یکی از قطعات ماندگار این کنسرت مبدل سازد. دو قطعه انتهایی از این اجرا از مجموعه کارهای ساخته شده حسین مختاباد با نام‌های "شب‌های رؤیایی" و "تمنای وصال" بودند.

"تمنای وصال" اما با مقدمه‌ای همراه بود که در آن شاهد تک‌نوازی‌های تار، عود و کمانچه در همراهی آواز حسین مختاباد بودیم. سپس قطعه به‌یادماندنی "تمنای وصال" به همت گروه موسیقی رودکی اجرا شد.

در انتها دوست‌داران عبدالحسین مختاباد از جا برخاستند و به تشویق او پرداختند. دسته‌گل‌های زیادی به او تقدیم شد و گروه به احترام درخواست حاضرین بار دیگر در جایگاه خود حاضر شدند. حسین مختاباد پس از قدردانی حاضرین، "شب هجران" را بار دیگر اجرا کرد که پایان‌بخش  کنسرت دی‌ماه او بود.

کنسرت عبدالحسین مختاباد

اعضای گروه رودکی متشکل از 9 نوازنده در بخش سنتی و 15 نوازنده به عنوان نوازندگان مهمان در بخش کلاسیک بودند. حسین پرنیا نوازنده سنتور، محمد دلنوازی نوازنده عود، آرش فلاح نوازنده نی، مجید مظاهری نوازنده کمانچه، سمانه بارونی نوازنده قیچک، مهرناز دبیرزاده نوازنده تنبک، پریا پیرزاده نوازنده تار، عسل ملک زاده نوازنده دف، بهزاد خدا رحمی نوازنده تار، دیوان و همچنین تنظیم کننده قطعات و سرپرست گروه را در اجرای ترانه ها، تصنیف ها و آواز ها همراهی کردند. در بخش ساز های کلاسیک سیاوش ظهیرالدینی و داریوش حجازی (ویولن آلتو)٬ علی رحیمیان٬ نیما زاهدی، هادی آزرم، حسن اکبریان، مونیکا لران، صبا علی محمدی (ویولن)٬ سالار خاتون آبادی(ابوا)٬ روشنک نوشی(فلوت)٬ محمدرضا پیرزاده (درامز)٬ سپیده خداوردی و پرویز بیات (کنترباس)،مجید اسماعیلی و منوچهر باستان سیر(ویولن سل) در گروه حضور داشتند.

عکس ها : هلیا سعیدی