سرویس موسیقی هنرآنلاین: علی مرادخانی دوشنبه شب در حاشیه برگزاری کنسرت پوئم "سمفونی دلاوران" در تالار وحدت، در جمع خبرنگاران درباره حضور وزیر ارشاد در معاونت امور هنری اظهار کرد: در جلسه ابتدایی با آقای وزیر که جلسه مدیران بود آقای وزیر درمورد راهبردهای اصلی وزارتخانه و آنچه باید به صورت یقینی مدیران پیگیری کنند به‌ویژه عدم تصدی‌گری که یکی از مباحث اصلی وزارتخانه است، مواردی را خاطرنشان کردند و تذکراتی دادند.

معاون امور هنری وزیر ارشاد با اشاره به جلسه شورای سیاست‌گذاری و دست‌اندرکاران جشنواره تئاتر فجر، ادامه داد: قطعاً وقتی مسئولان جشنواره با یک مقام عالی وزارتخانه دیدار می‌کنند، انگیزه بیشتری برای کار کردن پیدا می‌کنند. از طرفی وزیر در جریان ریز کارهایی که در جشنواره انجام می‌شود نیز قرار می‌گیرد.

 

معاون امور هنری به توضیحات مهدی شفیعی و سعید اسدی درباره تئاتر فجر به وزیر ارشاد اشاره کرد و گفت: جشنواره تئاتر از مهرماه آغاز شده و مباحث پژوهشی و اتفاقاتی که تاکنون انجام شده به اطلاع وزیر رسیده است.

مرادخانی بیان کرد: وزیر تأکید دارند که در برگزاری جشنواره‌ها لزومی ندارد دولت همه کارها را خودش انجام دهد و در اکثر موارد می‌توان کارها را به صنوف واسپاری کرد.

او درباره دیدار شورای سیاست‌گذاران و دست‌اندرکاران موسیقی فجر با وزیر ارشاد توضیح داد: موسیقی فجر اولین جشنواره‌ای است که برگزار می‌شود و پیشتاز جشنواره‌ها است. توضیحات کامل این جشنواره از جمله جداسازی جشنواره‌های تخصصی موسیقی نیز به وزیر داده شده است. ما در این بخش سعی کردیم که آهسته‌آهسته به اینجا برسیم که جشنواره‌های موسیقی را در طول سال و در یک جریان کلی دنبال کنیم و در جشنواره موسیقی فجر نیز بتوانیم یک نگاه متفاوت‌تر از گذشته نسبت به جشنواره داشته باشیم تا به یک جمع‌بندی از یک سال از فعالیت موسیقی ایران را داشته باشد هرچند حوزه موسیقی در عرصه‌هایی مانند نقد و رقابت با دیگر حوزه‌های هنر متفاوت است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه صنوف در حوزه موسیقی گسترده‌تر شده و سازمان‌یافته‌تر حضور دارند قرار شد جشنواره موسیقی نیز خود را بیشتر با صنوف هماهنگ کند و این جای بسی خوشحالی است. امیدواریم در سال‌های آتی نیز این را در چند بخش مختلف دنبال کنیم.

مرادخانی به علاقه‌مندی نمایندگان کمیسیون فرهنگی از جزئیات کارهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: نمایندگان کمیسیون فرهنگی علاقه‌مندند تا در جریان جزئیات مسائل حوزه‌های مختلف هنری قرار بگیرند تا ببینیم که چگونه می‌توان با همیاری و تعامل کارها بهتر پیش ببریم.

او ادامه داد: نمایندگان کمیسیون فرهنگی جلساتی را با اعضای جشنواره تئاتر داشتند و امروز نیز دیداری با اهالی جشنواره موسیقی انجام شد و احتمالاً یک جلسه با خود من نیز خواهند داشت.

وی افزود: تعامل حوزه اجرایی و نمایندگان می‌تواند موجب ارتقای کیفیت برخی از امور از جمله بودجه، تحقیق و برنامه‌ریزی و برگزاری جشنواره‌های دیگر در تهران و استان‌ها شود.

مرادخانی با بیان اینکه امیدواریم با حضور نمایندگان از ارکسترهای بزرگ حمایت کنیم گفت: هر چقدر بتوانیم ارکسترهای بزرگ‌تری تشکیل داده و آن‌ها را پایدارتر کنیم حوزه موسیقی انسجام بیشتری پیدا می‌کند و می‌تواند منجر به تولید آثار خوبی در حوزه‌های ملی شود. ضمن این که می‌توانیم مباحث ارزشی و تخصصی حوزه موسیقی را بهتر پیگیری کنیم.

او درباره حضور وزیر ارشاد در جشنواره موسیقی فجر گفت: ان شاء الله برخلاف سال گذشته که آقای وزیر در جشنواره موسیقی حاضر نشدند امسال آقای صالحی امیری حتماً در جشنواره حضور خواهند داشت.

او افزود: ما سعی داریم برای جشنواره موسیقی فجر نیز یک فضا و برنامه کاری به آن معنا که در تمام جشنواره‌های دنیا برگزار می‌شود، داشته باشیم.

او تاکید کرد: به غیر از رویکردی که جشنواره دارد، هر سال یک موضوع خاص را دنبال می‌کند که براساس آن اساسنامه جشنواره تنظیم می‌شود.

مرادخانی درباره توقف قطعی آثار موزه هنرهای معاصر گفت: توقف ارسال قطعی نیست و ما هنوز در حال مذاکره هستیم.

او درباره لغو قرار داد از سوی طرف آلمانی گفت: منظور طرف آلمانی لغو قرارداد در تاریخ‌هایی بود که اعلام شده بود. ما در حال انجام مذاکرات جدید هستیم که نتایج آن را به زودی اعلام خواهیم کرد.