سرویس موسیقی هنرآنلاین: کنسرت "ترانه‌های قدیمی" با حضور گروه کر آوای ماهان و ارکستر کلاسیک و گروه کاما به رهبری نیما فاتحی و سرپرستی فرهاد میرمحمد صادقی به اجرای قطعاتی از دهه‌های 50 تا 70 میلادی می‌پردازد.

اجرای زنده ترانه‌های قدیمی از خوانندگانی همچون الویس پریسلی، لو جانسون، فرانک سیناترا، لئونارد کوهن، دین مارتین، شارل آزناوور، ماری هاپکینز، گروه‌های آبا و بانی‌ام شاید یادآور لحظات شیرینی برای نسلی باشد که روزی این ترانه‌ها را از رادیو شنیده است.

اجرای بیش از 13 قطعه از ترانه‌های نوستالژیک از یک سو، طراحی لباس گروه و همچنین دکور پاییزی صحنه از سوی دیگر توانست نظر مخاطبان زیادی را در این اجرا به خود جلب کند. خوانندگان کر کنسرت شهره خیری، پدرام نیک‌نفس و محمد حقیقی بودند که البته در بعضی قطعات از حضور پرنیان روحانی، صدف جاویدی امیر یوسفی‌ها و شیدا شریف پور نیز بهره برده شد. ترکیب خوانندگان کر در گروه‌های سوپرانو، آلتو، تنور و باس به خوبی توانسته بود حال و هوای واقعی از قطعات قدیمی را در سالن اجرا القا کند.

گروه کر آوای ماهان به رهبری نیما فاتحی در دو دوره جشنواره موسیقی فجر رتبه‌های اول و دوم را کسب کرده و در دو فستیوال خارجی نیز به‌عنوان نماینده ایران شرکت کرده و موفق به دریافت دیپلم‌های نقره و برنز شده است.

اجرای این کنسرت در دو بخش انجام شد و این در حالی بود که در هر دو بخش شاهد نقص‌هایی در سیستم صدابرداری سالن بودیم. بخش اول که شامل هفت قطعه بود، قطعاتی مثل "Besame Mucho"، "Money, Money, Money" و "Rasputin" اجرا شد.

سپس گروه برای یک استراحت 10 دقیقه‌ای صحنه اجرا را ترک کردند.

بخش دوم با اجرای هیجان‌انگیز "Unchain My Heart" و اجرای پدرام نیک‌نفس آغاز شد که در ادامه قطعات "Sway" و "Tameo e tamero" توسط شهره خیری، شیدا شریف پور و حانیه آملی تقدیم حضور مخاطبان کنسرت ترانه‌های قدیمی شد. این بخش نیز شامل شش قطعه بود. آخرین قطعه "Strangers in the night" بود که توسط محمد حقیقی اجرا شد.

دوست داران "ترانه‌های قدیمی" به این قطعات بسنده نکردند و با تشویق‌های متوالی خود خواستار اجرای دوباره بعضی قطعات شدند. در نتیجه قطعاً پرشور و حال "Rasputin" که در غالب گروه کر است بار دیگر اجرا شد.

پس از تشویق یکپارچه حاضرین گروه به پاس قدردانی از هوادارانش در محل خود بار دیگر مستقر شد و "Unchain My Heart" با اجرای پدرام نیک‌نفس پایان‌بخش کنسرت "ترانه‌های قدیمی" شد.