سرویس موسیقی هنرآنلاین: از نکات جالب در سالن انتظار شب اختتامیه جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر این بود که برنامه کامل شش روز اجرا، در در قالب کتابچه کوچکی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شده بود تا آن‌ها با قطعات و نوازنده‌ها به طور دقیق آشنا شوند.

برنامه شب پایانی به اجرای رسیتال پیانو توسط آلبرت ساسمن نوازنده و هنرمند اتریشی اختصاص داشت.

اجرا با تأخیری کوتاه در حالی آغاز شد که آلبرت ساسمن هنرمند اتریشی با تشویق های حضار در پشت پیانو جای گرفت و ساز خود را برای اجرایی باشکوه در حضور هنرمندان برجسته ایرانی کوک کرد.

پروفسور آلبرت ساسمن استاد دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین در بخش اول این کنسرت سه قطعه سونات از آنتون وبرن و گالینار را روی صحنه برد که پس از هر بخش از این اجراها، تماشاگران حاضر در سالن رودکی به طور آرام و منظم به تشویق او می‌پرداختند.

آخرین روز ششمین جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر

در ابتدای قطعه سوم مسعود کیمیایی کارگردان سینما نیز به جمع تماشاگران پیوست و در ردیف اول تالار رودکی جای گرفت.

پس از استراحت کوتاه 10 دقیقه‌ای، آلبرت ساسمن بار دیگر پشت پیانو نشست و این‌بار با قطعه "آئوس اتود" اثر Claude Debussy شروع به نواختن کرد.

آخرین روز ششمین جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر

دیگر قطعات اجرا شده در بخش دوم sonata Nr.5 op.209 و Etude op.18 Nr.3 و Rain-tree Sketch وPreludes Nr.7&8 به ترتیب اثر هنرمندانی چون Bela Bartok ,Toru Takemitsu ,OlivietMessiaenو علیرضا مشایخی بودند.

پس از اجرای اثر علیرضا مشایخی، این آهنگساز مطرح موسیقی معاصر در میان تشویق‌های پی در پی حضار به روی صحنه رفت و به آنان ادای احترام کرد.

این جشنواره به همت گروه موسیقی تهران و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی (انجمن موسیقی ایران) برگزار شد و دبیران هنری اجراهای شش روزه این جشنواره فریماه قوام صدری (موسس گروه موسیقی تهران) و علیرضا مشایخی (استاد و محقق پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و موسس گروه موسیقی تهران) بودند.