سرویس موسیقی هنرآنلاین: در این کنسرت که به تهیه‌کنندگی محمد جلیل‌پور و به همت موسسه "آوای هنر" برگزار شد، رستاک ضمن بهره‌بردن از نوازندگان دائمی گروه خود، از حضور محسن شریفیان خواننده و نوازنده سرشناس موسیقی نواحی نیز بهره‌مند شد.

کنسرت "میان خورشیدهای همیشه"، رأس ساعت مقرر و با مستقر شدن هر یک از اعضای گروه رستاک در جایگاه خودشان بر روی صحنه آغاز شد. نحوه چینش ابتدایی اعضای ارکستر نوازندگان رستاک بر روی صحنه بدین صورت بود که فرزاد مرادی، بهزاد مرادی و امید مصطفوی (نوازنده دف) پیش‌تر از سایر اعضای ارکستر بر روی سن برج میلاد نشسته بودند و سایر این اعضاء پشت سر و در سمت چپ و راست آن‌ها بر روی صندلی به اجرای موسیقی می‌پرداختند.

اکثر قطعات اجرا شده در این کنسرت از آثار آلبوم جدید "میان خورشیدهای همیشه" بود. یکی از این آثار "سکینه" نام داشت که بر اساس موسیقی مقامی جنوب کرمان و با محوریت سازبندی زنبورک، چنگ، ترومپت و سورنا نواخته شد و ریتم بسیار شادی داشت. اثر "واسونک" برگرفته از ترانه‌هایی خاص که در شهر شیراز در مجالس عروسی، سرور و شادمانی می‌خوانند، دیگر قطعه‌ای بود که از آلبوم چهارم رستاک در این کنسرت خوانده شد. این قطعه را بهزاد عمرانی در حالی خواند که بر روی نمایشگر برج میلاد، تصاویری از عروسی‌های محلی شهر شیراز نقش بسته بود. قطعه موسیقی "واسونک" با چنین بیتی آغاز می‌شد: جینگه جینگه ساز میاد و از بالا شیراز میاد...

گروه رستاک

در اواسط اجرای گروه رستاک، محسن شریفیان سرپرست گروه بوشهری "لیان" نیز به عنوان نوازنده مهمان به روی صحنه آمد و با به صدا درآوردن نوای ساز خود، نی‌انبان، قطعه "هله مالی" را نواخت که باعث حیرت مخاطبان حاضر در برج میلاد شد. این قطعه جنوبی از جمله معروف‌ترین آثار گروه رستاک است که معمولاً در اکثر کنسرت‌های رستاک اجرا می‌شود و شریفیان نیز این اثر را در کنسرت‌های "لیان" اجرا می‌کند. تماشاگران حاضر در برج میلاد که در حین نوازندگی شریفیان به وجد آمده بودند، چندین بار با صدای بلند او را ستایش کردند.

در بخشی دیگر از این کنسرت قطعه مشهور گیلکی به نام "رعنا" توسط فرزاد مرادی اجرا شد و سایر اعضای گروه نیز او را در آوا و هم‌خوانی یاری دادند. سپس نوبت به اجرای معروف‌ترین آهنگ موسیقی لرستان رسید و اثر "بارون بارون" با شور و اشتیاق وصف‌ناپذیر اعضای رستاک به خوانندگی فرزاد مرادی اجرا شد. این قطعه به خاطر محبوبیتی که در میان تمامی اقوام دارد، مورد تشویق و استقبال شدید مخاطبان حاضر در برج میلاد قرار گرفت.

قطعه موسیقی "سوزله" به زبان کردی، یکی دیگر از آثار رپرتوار متنوع رستاک در این کنسرت بود. این اثر ابتدا با هم‌نوازی نوازندگان دف آغاز شد و سپس بهزاد و فرزاد مرادی هر کدام ابیاتی از شعر آن را اجرا کردند. همچنین در خوانش ترجیع‌بند این اثر، تمام اعضای گروه رستاک با یکدیگر هم‌آوایی و هم‌خوانی کردند. پس از اجرای این اثر کردی، کنسرت رستاک با قطعه‌ای آذری به نام "گوزل" به پایان رسید. برای اجرای این قطعه موسیقی، وحید اسداللهی و فرزندش به روی صحنه آمدند و به دونوازی "ناقارا" و "قارمون" پرداختند که در نهایت این دونوازی با حرکات آیینی و رقص لزگی زیبایی که برج میلاد را تحت‌ تأثیر قرار داده بود به پایان رسید.

در طول اجرای گروه رستاک، تصاویری مرتبط با رقص و حرکات آیینی هر اثر بر روی نمایشگر برج میلاد نقش می‌بست که این تلفیق میان موسیقی و تصویر، مخاطب را با یک تأثیرگذاری ویژه‌تری روبرو می‌کرد. برای مثال در حین اجرای قطعه کردی، تصاویر مرتبط به رقص و ساز زدن مرد و زن کرد در مانیتور پخش می‌شد و همزمان با اجرای قطعه "هله مالی" نیز تصاویری از دریا، کشتی و سواحل جنوب بر روی نمایشگر برج میلاد نقش بست. در زمان اجرای قطعات لری، شمالی، شیرازی و آذری نیز از تصاویری مرتبط با رسم و رسوم آن مناطق استفاده شد.

گروه رستاک

اعضای گروه موسیقی رستاک را در این کنسرت، سیامک سپهری (نوازنده تار و سرپرست گروه)، فرزاد مرادی (خواننده، نوازنده دوتار، سه‌تار، قوپوز و تارباس)، بهزاد مرادی (خواننده، نوازنده دف، دهل، نقاره و کوزه)، اکبر اسماعیلی‌پور (تار)، محمد مظهری (کمانچه)، یاور احمدی‌فر (دف، دایره، دهل و پیپه)، سارا نادری (دوتار، سه‌تار، رباب، نقاره و تنبک)، نگار اعزازی (دف، دایره و دهل)، امید مصطفوی (تنبک، ضرب و تمپو)، صبا جمالی (قانون)، یاسر نوازنده گرجی (بالابان، قرنه، نی، دوزله و دونلی)، مائده دوستی (کمانچه آلتو)، بیتا قاسمی (قیچک باس)، فرزاد خورشیدسوار (دف، دایره و دهل) و سپهر سعادتی (کنترباس) تشکیل می‌دادند.

گروه رستاک با آغاز فصل زمستان تور جدید کنسرت‌های خود را آغاز کرده و پس از برگزاری چند کنسرت در شهرهای بندرعباس، تهران و...، در تاریخ 27 دی‌ماه در تالار شاپرک شهر رشت به روی صحنه می‌رود.