به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، دومین رپرتوار گروه موسیقی "بی‌حصار" با قطعاتی از بزرگان موسیقی ایران در شب یلدا به روی صحنه می‌رود.

این اجرا بازخوانی آثار برجسته و ماندگار موسیقی ایرانی است که در همه سبک‌ها اجرا می‌شود.

 به گفته واحدی، مدیر اجرایی گروه انگیزه انتخاب این قطعات یادآوری دلیلی بوده که این آثار طی سالیان متمادی بین مردم درخشیده و تا امروز همچنان شنیده می‌شود. او توضیح داد: در زندگی پیچیده معاصر، سادگی همان عنصر گم‌شده است. چیزی که این آثار ناب را ماندگار کرده است و ما قصد داریم آن را یادآوری کنیم.

واحدی درباره جزئیات این کنسرت توضیح داد: این برنامه بازخوانی آثار بزرگانی چون استاد جواد معروفی، نصرا… زرین پنجه، مجید وفادار، مرتضی نی داوود، همایون خرم، عماد رام، دکتر محمد سریر و انوشیروان روحانی خواهد بود. در این کنسرت که در دو نوبت اجرا می‌شود، نگین سریر و مزدا انصاری با ساز پیانو و نیلوفر ابراهیمی با ساز فلوت مسعود یکتا را برای خواندن این آثار همراهی می‌کنند.

کنسرت "به‌همان سادگی" از گروه "بی‌حصار" روز 30 آذر ماه مصادف با شب یلدا در تالار رودکی به روی صحنه می‌رود. و علاقه‌مندان می‌‌توانند برای تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

شب یلدا در تالار وحدت با حمید حامی خاطره انگیز می‌شود

حمید حامی شب یلدا را برای علاقه مندانش خاطره انگیز می‌کند. کنسرت حمید حامی طی دو شب متوالی در تالار وحدت کنسرت برگزار می‌کند.

در این کنسرت که در دو شب برگزار می‌شود حمید حامی، خوانند پاپ، قطعاتی از آهنگ‌هایش را که  پیش تردر آلبوم‌های خود به علاقه مندان عرضه کرده بود دوباره اجرا می‌کند. به گفته سیاوش خلبانی، مدیر هنری شرکت کامیاب بهاران یکی از این قطعات، قطعه‌ی "شب یلدا" است که فرصت خاطره بازی برای دوستداران حامی را برای بار دیگر فراهم می‌کند. او در ادامه افزود: حمید حامی علاوه بر قطعات قدیمی، از دو قطعه جدید نیز رونمایی می‌کند.  وی درباره هم زمانی کنسرت با شب یلدا افزود: از جمله بخش‌های جانبی کنسرت تنظیم  و پخش کلیپ‌های هم زمان با اجرای حامی است که سعی کرده‌ایم با این کار و برنامه‌های دیگر حال و هوای برنامه را برای مخاطبانی که میهمان ما هستند یلدایی کنیم. حمید حامی با برنامه ریزی شرکت کامیاب بهاران در تاریخ 29 و 30 آذرماه و در ساعت 21 و 30 در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازد. علاقه مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

نوای موسیقی سنتی با اجرای "نیستان" در رودکی

گروه موسیقی "نیستان" با نوای موسیقی سنتی  در تالار رودکی میزبان علاقه‌مندان می‌شود.

 گروه موسیقی نیستان به سرپرستی کوروش متین در تالار رودکی به استقبال علاقه‌مندان موسیقی سنتی ایرانی می‌رود.

 این کنسرت که در سه بخش اجرا می‌شود شامل تکنوازی سنتور در دستگاه راست پنجگاه با اجرای کوروش متین، دو نوازی تار و تنبک در دستگاه همایون با اجرای سیاوش برهانی و مجید میررحیمی. اهمیت این بخش توجه ویژه به موسیقی بی‌کلام است. بخش آخر کنسرت شامل گروه‌نوازی‌ است که یکی از ویژگی‌های مهم این بخش  تجربه‌های چندصدایی یا پلی فونی موسیقی ایرانی هم در بخش آوازی و هم در بخش سازی است.

 قطعات گروه‌نوازی ساخته‌ کوروش متین هستند و قطعات تک‌نوازی و دونوازی از کارهای پشنگ کامگار انتخاب شده‌اند که تنظیم آن‌ها بر عهده کوروش متین بوده است.

  گفتنی است این کنسرت ساعت 20 روز دوشنبه 29 آذرماه در تالار رودکی به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت ایران‌کنسرت مراجعه کنند.