سرویس موسیقی هنرآنلاین: سئانس دوم از سومین روز جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی به اجرای 16 هنرمند اختصاص داشت.

برنامه طبق روال این جشنواره با موسیقی سازی آغاز شد. رامین صفایی نوازنده سنتور و میلاد قریشی نوازنده تنبک به صحنه آمدند و برخلاف اجراهای قبلی جشنواره که نوارندگان در این بخش به بداهه‌نوازی می‌پرداختند، این بار قطعاتی ساخته رامین صفایی اجرا شد. "راز و نیاز" نخستین قطعه بود که با تک‌نوازیسنتور آغاز و در ادامه با تنبک همراهی شد. قطعه "ده ضربی واگویه" با همراهی دو سازاجرا شد و پس از آن نوبت به تک‌نوازیسنتور رسید. در ادامه اجرای چهارمضراب و تک نوازی قرار داشت و سرانجام این بخش با "رنگ شادیانه" به پایان رسید.

در بخش ساز و آواز امیر مسعود امیری، خواننده، به همراه حمیدرضا حسن پور، نوازنده تار به صحنه آمدند تا ساز و آوازی را در دستگاه ماهور برای حاضران در سالن اجرا کنند. نوای تار زمینه را برای اجرای آوازی بر روی شعری از سعدی با مطلع " بسیار سفر باید تا پخته شود خامی" فراهم کرد و پس از آن قطعه‌ای دیگر به اجرا درآمد.

بخش بعدی برنامه به اجرای گروه‌ "اورانوس" اختصاص داشت که تقریبا همه سازهای ایرانی در ترکیب آن وجود داشتند. در این گروه برای اولین بار در سه روز نخست جشنواره، شاهد حضور خانم‌های نوازنده هم بودیم. آیدین علیا نسب، آهنگساز و نوازنده تار؛ علیرضا وکیلی منش، خواننده؛ الهام امین خانی، سنتور؛ هومن قنبری، تار؛ امیرعلی لطفی، تار؛ رسول مدنی، تارباس؛ فرنوش تدین، عود؛ فرشید برزگر، رباب؛ مازیار شریفیان، قیچک؛ سیاوش مولایی، کمانچه؛ کیارش بکتاشیان، نی و شایان یزدی‌زاده، تنبک، اعضای این گروه را تشکیل می‌دادند.

اجرای گروه اورانوس با دو تصنیف که بر روی اشعار غلامرضا علیزاده ساخته شده بودند آغاز شد. ابتدا "ترسیم بهشت" اجرا شد و پس از آن تصنیف " رویای فردا" در فضایی آرام به اجرا درآمد و در ادامه به چهارمضراب پگاه، اثر پرویز مشکاتیان متصل شد. پس از آن تار نوازی علیانسب با آواز همراه شد و غزلی از رهی معیری با مطلع "چو نی به سینه خروشد دلی که من دارم" اجرا شد.

چهارمضراب سه گاه، قطعه بعدی بود که توسط گروه به اجرا درآمد و پس از آن قطعه بی‌کلام دیگری با نام "نفوذ" اجرا شد که در آن بعضی از سازها فرصت کوتاهی برای تک‌نوازی داشتند. پایان بخش برنامه نیز اجرای تصنیف "وصل و لقا" بر روی غزلی از مولانا بود.

نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی توسط مؤسسه "ساز و آواز" و با حمایت دفتر موسیقی، خانه موسیقی، انجمن موسیقی و بنیاد رودکی، تا 24 آذرماه در تالار رودکی برگزار می‌شود.