به گزارش هنرآنلاین، محمد حسین ایمانی خوشخو؛ رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه این کمیسیون با اشاره به تهیه و تدوین اسناد هنری گفت: پیش نویس سند موسیقی در حال تدوین است که پس از بررسی نهایی در کمیسیون هنر و معماری به کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی و پس از آن به شورای عالی برای تصویب ارسال می‌شود.

ایمانی خوشخو افزود: سند موسیقی مبتنی بر اصول نقشه مهندسی کشور بوده و قابل توسعه است و در حوزه موسیقی با توجه به مسائل آن و تفاوت دیدگاه‌ها ضرورت دارد سندی تدوین شود و مبنای کار قرار گیرد و سایر مسائل و جزییات موسیقی از سوی مدیران و نهادهای مربوط برنامه ریزی شود.

رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: بررسی سند معماری در جلسه آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه خواهد یافت و امیدواریم با تصویب آن بخش عمده ای ناهماهنگی‌ها در زمینه معماری برطرف شود. سند سینما نیز با نظر هنرمندان سینما، مدیران سینمایی و کمیسیون هنر و معماری در کمیسیون مشورتی  شورا در حال بررسی می‌باشد. که پس از ان به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی و تصویب ارائه خواهد شد.

فرزاد طالبی؛ مدیرکل دفتر موسیقی در این جلسه گفت: تصویب سند موسیقی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اتفاق موثری خواهد بود.

طالبی با اشاره به حمایت دولت از موسیقی گفت: در دفتر موسیقی چند بخش حمایت را تعریف کرده‌ایم. حمایت از موسیقی نواحی، حمایت از تولید و حمایت از موسیقی‌هایی که ضروری است و بیشتر جنبه هویتی دارند. در زمینه موسیقی نواحی امسال جشنواره نواحی برگزار شد و بیش از 70درصد شرکت کنندگان در جشنواره جوانان بودند. برای حمایت از تولید جشنواره بین المللی موسیقی فجر به سمتی رفت که به تولید و بررسی یک سال موسیقی ایران بپردازد. لازم است که یک ارتباط معنادار بین اجرا و تولید موسیقی شکل بگیرد و به همین دلیل ضرورت دارد که به سمت تولید موسیقی حرکت کنیم.

دکتر بهمن نامور مطلق؛ عضو کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه گفت: ضرورت دارد که به موسیقی معنوی و موسیقی و ادبیات توجه شود چون موسیقی معنوی و موسیقی و ادبیات کشور ما می‌تواند در جهان به یک برند تبدیل شود.

نامور مطلق همچنین درباره ضرورت مدیریت و برنامه ریزی واحد در هنرهای سنتی گفت: هنرهایی مانند نگارگری و سفال از نظر مدیریتی در حوزه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعرف شده است اما برنامه‌هایی مانند دوسالانه‌ها  در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و لازم است درباره مدیریت و مسئولیت هنرهای سنتی تصمیم گیری شود.

مقرر شد کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه مشترکی را با مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای وحدت رویه در حوزه هنرهای سنتی برگزار کند.

در این جلسه اعضای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نظرات خود را درباره مسائل و برنامه‌های حوزه هنر بیان کردند.