به گزارش هنرآنلاین به نقل از مهر، نیما جوان مدیر نشر و پخش "جوان" درباره آلبوم صوتی اپرای "شمس و مولوی" گفت: طبق برنامه‌ریزی هایی که از قبل انجام گرفته بود قرار است آلبوم صوتی اپرای "شمس و مولوی" به عنوان بخشی از اپرای عروسکی "مولوی" به کارگردانی بهروز غریب‌پور به آهنگسازی بهزاد عبدی و خوانندگی محمد معتمدی و همایون شجریان با دریافت مجوزهای لازم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازار موسیقی منتشر شود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای برگزاری مراسم رونمایی مناسب در نظر گرفته شده که جزییات آن طی روزهای آینده به طور کامل اطلاع رسانی خواهد شد. این در حالی است که با توجه به کیفیتی که این اثر در زمان نمایش و ارائه آن داشته تصور می کنم مخاطبان موسیقی با آن ارتباط خوبی برقرار خواهند کرد.

مدیر نشر و پخش "جوان" در پایان توضیح داد: این اثر این بار با عنوان اپرای شمس و مولوی منتشر می شود و شامل تمام قسمت هایی است که پیش از این روی صحنه رفته بود. البته تا آنجا که بنده اطلاع دارم جناب بهروز غریب پور هم در جریان انتشار این آلبوم قرار گرفته اند البته شرکت ما با آقای بهزاد عبدی به عنوان "صاحب صوت" قرارداد دارد.

اپرای عروسکی مولوی بر اساس اشعار مثنوی معنوی و کلیات شمس نوشته شده و موسیقی آن بر اساس موسیقی کلاسیک ایرانی، دستگاه‌ها و ردیف‌های آوازی با آهنگسازی بهزاد عبدی ساخته شده است. موسیقی این اثر در دستگاه های نوا، همایون، ماهور، شور، چهارگاه و آوازهای بیات اصفهان، شوشتری و دشتی است.

 اپرای مولوی که در اثر صوتی خود با عنوان اپرای شمس و مولوی به دوستداران موسیقی عرضه شده دومین همکاری مشترک بهروز غریب پور به عنوان نویسنده لیبرتو و بهزاد عبدی است که در سال ۱۳۸۸ به رهبری ولادمیر سیرنکو ضبط شد.

این اپرا با دو استیل آواز کلاسیک ایرانی و آواز کلاسیک غربی تنظیم شده‌است که محمد معتمدی، همایون شجریان، حسین علیشاپور، علی خدایی، ملیحه مرادی، مصطفی محمودی، اسحاق انور، مهدی امامی، کیوان فرزین، سارا رضازاده، علی یاری، رضا نجفی مهیاری، علی نجفی ملکی، سولماز بدری در آواز ایرانی همکاری داشتند و محمدرضا صادقی، عامر شادمان، مهدی جاور، سجاد پورقناد و احسان نصیری خوانندگان کلاسیک آن بودند.