سرویس موسیقی هنرآنلاین: امیرعباس حسن‌زاده که در حوزه خوانندگی، تنظیم و آهنگسازی فعالیت می‌کند، به تازگی قطعه "نفسم باش" منتشر کرده است که ترانه آن به دریاچه ارومیه اشاره می‌کند.

عرشیا عشقی ترانه این قطعه را سروده و خود حسن‌زاده وظیفه آهنگسازی آن را بر عهده داشته است. شجاعت شفاعی به عنوان تنظیم‌کننده در کنار این خواننده حضور پیدا کرده و میکس و مسترینگ این قطعه را نیز انجام داده است. هومن نامداری نوازنده ساکسیفون و فرشید ادهمی نوازنده گیتار هم در این اثر هنرنمایی کرده‌اند.

حسن‌زاده درباره قطعه "نفسم باش" گفت: تصمیم من برای تولید این قطعه به تقریبا دو سال پیش برمی‌گردد.، زمانی که خبر رسید دریاچه زریوار نیز مثل دریاچه ارومیه در معرض خشک شدن قرار گرفته است. چنین خبرهایی برای من بسیار ناراحت‌کننده بود و تصمیم گرفتم یک قطعه در مورد اتفاقاتی از این دست بسازم.

وی افزود:با یکی دو ترانه‌سرا صحبت کردم که در آخر با عرشیا عشقی به آن نتیجه که می خواستم رسیدم. عرشیا تحصیل کرده است و دید خوبی نسبت به این قضیه داشت.

او ادامه داد: ترانه دیگری هم سروده شده بود که نام های دیگری مثل زریوار هم در آن قرار داده شده بود، ولی ما امسال تنظیم این قطعه را شروع کردیم که مصادف شد با تاسیس کمپینی برای دریاچه ارومیه که آقای رضا کیانیان آن را ساخته اند. با ترانه‌سرا صحبت کردم و این قطعه را تنها به دریاچه ارومیه اختصاص دادیم.

حسن زاده همچنین گفت: در ترانه کلمه "چیچست" قرار گرفته است. "چیچست" نام منطقه‌ای که دریاچه در آن قرار گرفته و خیلی‌ها نمی دانند نام تاریخی آن منطقه و دریاچه است.

 

حسن زاده

پیش از این اثر " دلم خوش نمیشه" با صدای حسن‌زاده منتشر شد که نرگس جعفری به عنوان ترانه‌سرا و شهریار علوی به عنوان تنظیم کننده با وی همکاری کردند. هومن نامداری و کیان دارات نیز به عنوان نوازنده در کنار این خواننده حضور داشتند.