به گزارش هنرآنلاین، شهرام توکلی آهنگساز و مدیر آکادمی موسیقی پنج خط با اعلام این خبر گفت: به دنبال تشکیل ارکستر آکادمیک پایتخت در شهریورماه امسال، به فکر راه اندازی گروه کر نیز با همین عنوان افتادیم به طوری که فراخوانی را جهت تشکیل این گروه اعلام و با پایان مهلت ثبت نام که ١٥ آذرماه خواهد بود ، با یک آزمون ورودی اعضا جذب و گروه رسماً فعالیت خود را از اول دیماه آغاز خواهد کرد.

وی در ادامه افزود:  تشکیل این ارکستر و گروه کر آموزشى در حقیقت ایده بردارى از رویکرد آموزشى "ال سیستما" است. در این  سیستم آموزشى هنرجویان از بدو شروع آموزش ساز تخصصى خود همزمان در ارکستر نیز نوازندگى می‌کنند و از این طریق غیر از فراگیرى تکنیک‌های ساز خود تجربیات بسیار ارزشمندى را از طریق نوازندگى در ارکستر بدست می‌آورند، بر این اساس برای عضوگیری گروه کر نیز ملاک ما تخصص موسیقیایی نیست چرا که قرار است در این سیستم زیر نظر اساتید خبره آموزش‌های لازم را همچون سلفژ و هم خوانی ببینند.

این آهنگساز بیان داشت: در کنار بحث آموزشی ، برنامه اجرای کنسرت را هم خواهیم داشت چرا که معتقدیم کنسرت نیز جز پروسه آموزش است بنابراین از هم اکنون در حال برنامه ریزی برای اجرای صحنه ای گروه کر و ارکستر هستیم به طوری که پیش بینی ما برای اجرای این گروه اواخر اردیبهشت سال آینده خواهد بود..

توکلی ادامه داد: گروه کر زیر نظر آکادمی موسیقی پنج خط اداره و با رهبری شایا اسدی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

این استاد دانشگاه در خاتمه با اشاره به شرایط فعلی ارکستر آکادمیک پایتخت گفت: ارکستر از شهریورماه امسال کار خود را با ٦٠ نوازنده آغاز کرده و تا کنون ضمن آموزش ، قطعاتی از آهنگسازان برجسته همچون هایدن و ویوالدی را در تمرینات اجرا کرده که می‌توان گفت با اجرای این آثار ، ارکستر پیشرفت چشمگیری داشته و صدای ارکستر قابل قبول است.

آزمون ورودی گروه کر آکادمیک پایتخت ١٩ آذرماه برگزار خواهد شد بر این اساس علاقمندان برای شرکت در آن می‌توانند تا ١٥ آذرماه از ساعت١٠ تا ٢٠  جهت ثبت نام با اکادمی موسیقی پنج خط (٨٨٠٣٣٨٥٢) تماس حاصل نمایند.