سرویس سینمایی هنرآنلاین: داود بیدل کارگردان که پیش از این با سریال" در قصه‌ها زندگی می‌کنند" به تلویزیون آمده بود، این روزها مشغول آماده‌سازی فیلم" تنهایی" است.

او درباره این فیلم به هنرآنلاین گفت: "تنهایی" نام موقت یک فیلم سینمایی – ویدئویی است که برای گروه هنر و تجربه آماده می‌شود و اگر مجوزهای لازم برای اکران فراهم نشود، در شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد.

بیدل درباره موضوع و مضمون این فیلم بیان کرد: داستان نمایش درباره فیروزه دختری است که بنا بر شرایط ناگوار زندگی‌اش سر از پارتی‌های شبانه درمی‌آورد و در یکی از این پارتی‌ها با فردی آشنا می‌شود که فکر می‌کند حضور او مرهمی است بر دردهایش، غافل از این که او در سر نقشه‎های شومی می‌پرورد. مضمون "تنهایی" اجتماعی است و به همین دلیل نیز نگاه تهیه‌کننده به سمت اکران در گروه هنر و تجربه است، در تلاش هستیم تا مجوز اکران را در این گروه بگیریم چرا که تمام معیارهای یک کار سینمایی را داراست.

این کارگردان در ادامه درباره اقبال بیشتر سریال‌ها در شبکه نمایش خانگی به نسبت فیلم‌های سینمایی عنوان کرد: قطعاً سریال‌ها اگر معیارها را به درستی رعایت کنند در این شبکه موفق‌تر هستند. ولی همین که مخاطب وارد فضای خرید آثار شبکه نمایش خانگی می‌شود و محصولات سینمای خانگی را می‌بیند، روی آثار سینمایی هم تمرکز می‌کند و اگر آثار خوبی در این بخش نیز ارائه شوند، می‌توانند موجب اقبال سینمای خانگی به سمت آثار سینمایی باشند که در این شبکه تولید می‌شوند.

بیدل

وی افزود: ما در اولین قدم درخواست مجوز دادیم برای اکران سراسری در گروه هنر و تجربه و تمام تلاشمان را در این زمینه انجام می‌دهیم، وقتی این اتفاق بیافتد، خواه‌ناخواه اثر پس از توزیع در شبکه نمایش خانگی هم دیده می‌شود، ضمن اینکه قابلیت پخش تلویزیونی هم دارد و به لحاظ قصه مخاطب را جذب می‌کند و بیشتر روی فیلمنامه سعی کردیم تمرکز داشته باشیم تا پارامترهای دیگر، از سوی دیگر شخصیت مثبت کار ما در فیلم یک خواننده است و به همین دلیل نیز از مهدی مقدم که در زمینه موسیقی فعال است بهره گرفتیم و آثار موسیقایی وی نیز همگی مجوز دارند و برای اولین بار در این فیلم شنیده می‌شوند.

بیدل همچنین درباره کیفیت آثار شبکه نمایش خانگی گفت: درگذشته برخی از فیلم‌ها برای شبکه نمایش خانگی تولید شدند که از کیفیت خوبی برخوردار نبودند، فضای سینمای خانگی هم باز بود و فیلمسازان با هزینه‌های اندک و بدون استانداردسازی کارهایی را تولید می‌کردند که صرفاً به جهت حضور چند چهره که مخاطب به عنوان بازیگر طنز آن‌ها را شناخته بود کارها جمع می‌شد. در واقع به نوعی فضای سینمای خانگی تنها برای تجربه کردن شده بود و مخاطب که برای این فیلم‌ها هزینه می‌کرد این بخش را فاکتور می‌گرفت و خیلی جدی نبود، حالا وزارت ارشاد به این قضیه ورود کرده و روی فیلمنامه و کارگردان اثر دقت می‌کند و فکر می‌کنم با همین روال سطح کیفی آثار بالا برود و باعث اقبال فیلم‌های سینمایی در شبکه نمایش خانگی شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا از یک خواننده برای ایفای نقش اصلی استفاده کرده است، نیز بیان کرد: یکی از عناصر جذاب کار من همین حضور بازیگر- خواننده است و از موسیقی او هم استفاده کردم و فکر می‌کنم طرفداران او نیز کنجکاوی کنند و فیلم با اقبال مواجه شود.

در این فیلم بازیگرانی چون نیلوفر شهیدی، امیرمحمد زند، مهدی مقدم، میرطاهر مظلومی، گیتی قاسمی، بیتا خردمند، مریم آردیش به ایفای نقش می‌پردازند.