سرویس موسیقی هنرآنلاین: سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده پیانو در مورد کنسرت اخیر خود در پایتخت گفت: آخرین اجرای من در تابستان سال جاری در تالار وحدت برگزار شد که در آن کنسرت قطعاتی برای پیانو گروه کر را به همراه گروه کر فیلارمونیک ایران به روی صحنه بردم. از آن کنسرت استقبال بسیار خوبی به عمل آمد و بلیت‌های آن از یک ماه قبل از اجرا سولد اوت شد.

احتشامی اضافه کرد: ترجیح می‌دهم که سالانه فقط یک اجرا در کشورم برگزار کنم، چون در ایران اکثر مواقع مناسبت‌هایی وجود دارد که مانع برگزاری کنسرت می‌شود. در حال حاضر در ماه‌های محرم و صفر قرار داریم که باید به سنت‌های‌مان احترام بگذاریم و کنسرت را تعطیل کنیم. بهمن‌ ماه دهه فجر را داریم که هر کس بخواهد به طور خصوصی کنسرت بگذارد، دیده نمی‌شود. اسفند ماه خرید عید است و در فروردین هم همه جا تعطیل. اردیبهشت ماه به خاطر مخارج عید، پولی برای مردم نمی‌ماند. خرداد فصل امتحانات، تیر کنکور و شهریور هم فصل مسافرت مردم است و کسی به کنسرت نمی‌آید!

این آهنگساز و نوازنده پیانو ادامه داد: کنسرتی که من در تابستان برگزار کردم سخت بود. به سادگی نمی‌شود 100 نفر را در طول یک سال بارها روی صحنه برد. کنسرت موسیقی یعنی چیزی اجرا شود که شما در خانه‌تان نمی‌توانید آن را ببینید و بشنوید. در یک کنسرت موسیقی اگر فقط قرار باشد ساز پیانو نواخته شود که اسمش کنسرت نیست، چون همان را می‌توانید در خانه از طریق یک دی‌ودی‌دی بشنوید. به نظرم یک کنسرت موسیقی اگر جذابیت بصری نداشته باشد، کنسرت نیست. برای کنسرت‌های من باید یک سال تفکر شود تا خلاقیت‌های جدید صورت بگیرد. من در 20 سال، 20 اجرای مختلف به روی صحنه برده‌ام و از این‌که خودم را تکرار نکرده‌ام، خوشحالم.

همچنین سامان احتشامی در مورد فعالیت‌های استودیویی آتی خود گفت: دو آلبوم موسیقی از من در راه انتشار است، یکی از این دو آلبوم اثری است که من موسیقی آن را ساخته‌ام و علی عمرانی کلام ان را دکلمه می‌کند و دیگری آلبومی از من و دوست عزیزم بابک شهرکی است که آقای شهرکی ویولن می‌نوازد و همایون کاظمی خواننده آن است. همچنین گلچینی از موسیقی‌های متن خودم را نیز جمع‌آوری کرده‌ام و حتی مجوز آن را هم گرفته‌ام. در میان این آثار، اگر بودجه شرکت اجازه دهد یک یا دو تای آن تا قبل عید منتشر می‌شود.

احتشامی که ماه گذشته قطعه‌ای عاشورایی را با صدای احسان کرمی ضبط و پخش کرد، در مورد این اثر خود گفت: من آن اثر عاشورایی را برای دلم خواندم، من نوکر امام حسین (ع) هستم. یادم می‌آید که از بچگی در دسته‌های عزادارای با پای پیاده از سر کوچه‌مان تا میدان صادقیه فلوت می‌زدم و در مسیر برگشت هم همین اتفاق رخ می‌داد.

در انتهای این گفت‌وگو سامان احتشامی توقع خود از رسانه‌ها و مطبوعات را این‌گونه بیان کرد: توقع من از رسانه‌ها این است که هوای هنرمندان را داشته باشند که تا به حال داشته‌اند و حرف دل من را چاپ کرده‌اند، واقعاً دم‌شان گرم. من به ویژه از هنرآنلاین ممنونم که خبرهای هنری مرا منتشر کرده و به همه هنرمندان احترام گذاشته است. نفس هنرآنلاین گرم باشد و چرخش بچرخد.