سرویس موسیقی هنرآنلاین: ناصر پاشایی در نمایشگاه مطبوعات در مورد شایعاتی که پس از مرگ مرحوم مرتضی پاشایی خواننده پاپ به وجود آمد به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: در کنار هنر معمولاً یک سری شایعات به وجود می‌آید ولی مسلماً ملت ایران، ملت فهیمی است و نسبت به این شایعات قضاوت درستی انجام می‌دهد. به نظرم این شایعات به نفع مرتضی تمام شد.

پدر مرتضی پاشایی افزود: وجود چنین شایعاتی طبیعی است و معمولاً پس از مرگ هر فرد معروف و هنرمندی در سطح دنیا، شایعاتی به وجود می‌آید که بعضی‌های آن صحیح و برخی غیر صحیح هستند. خوشبختانه همه جوان‌های ما فهمیده‌ هستند و با تجزیه و تجلیل درست، واقعیت‌ها را فهمیدند.

همچنین ناصر پاشایی در مورد حقوق قانونی آلبوم‌های مرتضی پاشایی توضیح داد: آلبوم "یکی هست" مربوط به دوره حیات مرتضی بود و آلبوم "گل بیتا" با نام دیگر "پرنده" نیز مربوط به من نبود و در اختیار مؤسسه فرهنگی و هنری ترانه سمان قرار داشت. من فقط یک آلبوم به نام "اسمش عشقه" داشتم که تهیه‌کننده آن خودم بودم. ما این آلبوم را منتشر کردیم و از آن استقبال خوبی هم به عمل آمد.

پاشایی در این گفت‌وگو یک خبر خوب نیز اعلام کرد. پدر مرتضی پاشایی گفت: مؤسسه فرهنگی و هنری مرتضی پاشایی با پشتیبانی همه مسئولین و مخصوصاً وزارت ارشاد به ثبت رسیده است و ان‌شاء‌الله در آینده شروع به فعالیت خواهد کرد. هدف ما از این‌که مؤسسه‌ای را به نام مرتضی پاشایی به ثبت رساندیم این بود که یاد مرتضی جاودان بماند.  

ناصر پاشایی در پایان این گفت‌وگو گفت: مراسم دومین سالگرد وفات مرتضی در روز یکشنبه 23 آبان ماه بر سر مزارش در بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد که امیدواریم مردم و مسئولین با حضورشان بر سر مزار فرزندم، یاد او را زنده نگه دارند. بی‌ هیچ تردیدی، ملت ما بهترین و مهربان‌تری ملت و جوانان ما پاک‌ترین جوانان دنیا هستند.