هنرآنلاین: زهرا عسگری یکی از مدیران انجمن ام اس با حضور در غرفه هنرآنلاین در نمایشگاه مطبوعات گفت: هنرمندان می‌توانند در یاری بیماران ام.اس نقش به‌سزایی داشته باشند، کما این‌که تا به حال نیز خیلی به انجمن ام.اس ایران کمک کرده‌اند. 18 سال است که انجمن ام.اس ایران دایر شده و تقریباً هر سال یک نمایشگاه به نفع بیماران ام.اس راه‌اندازی می‌شود.

عسگری ادامه داد: خانم والی‌پور به عنوان یکی از فعالین حیطه هنر در گالری ماه مهر در این زمینه به ما بسیار کمک کرده‌اند. همچنین بسیاری از هنرمندان نامی کشور به اینجا آمده و آثارشان را در نمایشگاه ما به نمایش گذاشتند و آن‌چه که از فروش این تابلوها عاید ما شد را برای بیماران ام.اس هزینه کردیم. چون بیماران ام.اس اغلب جوان‌ها هستند، به نظرم حضور هنرمندان خیلی می‌تواند به آن‌ها کمک کند چون آن‌ها قلباً هنرمندان را دوست دارند.  

او با اشاره به اینکه مطبوعات هم می‌توانند کمک شایانی به بیماران ام.اس کنند، گفت: مهم‌ترین عواملی که ما به وسیله آن می‌توانیم جامعه را از هر چیزی آگاه کنیم، رسانه‌ها و مطبوعات هستند. ما زمانی که کارمان را شروع کردیم، از طریق مطبوعات با بیماران ام.اس ارتباط برقرار کردیم و هنوز هم در مبحث اطلاع‌رسانی بیماری ام.اس از مطبوعات استفاده می‌کنیم. در این سال‌ها واقعاً مطبوعات به ما روی خوش نشان داده‌اند و من همین‌جا از همه آن‌ها تشکر می‌کنم.

مژگان محسنی‌نیا در پاسخ به همین سوال گفت: خیلی از بچه‌های ام.اسی خودشان هنرمند هستند و کارهای هنری دارند که می‌توانند به جامعه عرضه یا آگاهی‌رسانی کنند تا دیگر بیماران ام.اس از هنرهای بیماران آگاهی بیابند و ناامیدی را از خودشان دور کرده و به متن جامعه بیایند. بیماری ام.اس علیرغم نامش که بعضی‌ها را نگران می‌کند، افرادی را دارد که هر گونه ناامیدی را از خودشان دور می‌کنند و مثل یک فرد غیر مبتلا به زندگی‌شان می‌پردازند. الآن پزشک متخصص مغز و اعصابی وجود دارد که خودش مبتلا به ام.اس است و حتی تشریف می‌آورد و بیماران دیگر را ویزیت می‌کند.

محسنی‌نیا ادامه داد: بیماران ام.اس اکثراً جوان، تحصیل‌کرده و زیبا هستند و به عبارتی به ام.اس می‌توان بیماری زیبا رویان گفت. ما در زمینه هنر خیلی کارها می‌توانیم توسط بیماران ام.اس انجام دهیم. الآن شما اگر کارگاه‌های ما در رابطه با بیماران ام.اس را ببینید، متوجه می‌شوید که آن‌ها چقدر موفق هستند و کارهای چرم، دست‌دوزی، سفال‌گری و... را چقدر زیبا انجام می‌دهند.