به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، برنامه این انتشارات، حمایت از نشر آثار مکتوب در زمینه هنرهای تجسمی، موسیقی، تئاتر، ادبیات نمایشی، تاریخ، جامعه شناسی هنر و رساله‌های مرتبط با شاخه‌های مختلف هنر است.

در فراخوان انتشارات بنیاد رودکی آمده است: پدیدآورندگانی که به نشر کتاب در این مجموعه تمایل دارند لازم است با توجه به موضوع اثر، فرم «پیشنهاد همکاری» را از دفتر انتشارات دریافت کنند.

بر اساس این فراخوان، در صورتی که اثر در حوزة فعالیت انتشارات بنیاد فرهنگی هنری رودکی  قرار داشته باشد و مناسب برای بررسی تشخیص داده شود، برای دریافت متن اثر با پدیدآورنده تماس گرفته می‌شود. پس از تماس با پدیدآورنده، متن کاملِ پرینت‌شده به همراه لوح فشرده در اختیار انتشارات بنیاد رودکی  قرار می‌گیرد. در مورد آثار ترجمه‌شده، می‌بایست نسخه اصلیِ کتاب نیز ارائه شود.

آثار نویسندگان سرشناس و پدیدآورندگان جوان و خلاق و استادان دانشگاهی در اولویت انتشار کتاب در انتشارات بنیاد رودکی است.

زمان تقریبی بررسی اثر، بر اساس فراخوان ذکر شده توسط انتشارات، 20 روز کاری است.

لازم به ذکر است، انتشارات بنیاد فرهنگی- هنری رودکی برای پذیرش آثار پیشنهادی، بر اساس معیارها و ملاحظات خود تصمیم می‌گیرد. پذیرفته نشدن اثر لزوماً به معنای پایین بودن کیفیت آن نیست و انتشارات خود را ملزم به دادن توضیح یا انتقال نظر کارشناسان به مؤلف یا مترجم نمی‌داند.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانند با شماره‌66718133  تماس بگیرند.