سرویس نمایش هنرآنلاین: علی اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی  روز یکشنبه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات مهمان غرفه هنرآنلاین بود.

او درباره برنامه‌های بنیاد رودکی در چند ماه مانده تا پایان سال 95 گفت: بنیاد رودکی و مجموعه همکاران ما در تلاش هستند که بتوانند روزهای خوبی را برای اهالی فرهنگ و هنر و علاقه‌مندان این حوزه بسازند. تمام تلاش همکاران ما این است که فضایی توأم با نشاط، آرامش، صمیمیت و به دور از تنش را فراهم کنند. خوش‌بختانه حواشی هر دو ارکستر ما (ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک) جمع و جور شده است.

وی ادامه داد: ارکستر سمفونیک ما قبل از محرم اجراهای خوبی داشت و بعد از محرم نیز، هم ارکستر ملی و هم ارکستر سمفونیک هر کدام ماهانه دو اجرا در تهران خواهند داشت. امیدواریم به زودی امکان برگزاری اجرا در شهرستان‌ها را هم برای این دو ارکستر فراهم کنیم تا در شهرستان‌ها نیز اجراهای خوبی داشته باشند. الآن ارکستر سمفونیک ما هفته‌ای چهار جلسه و ارکستر ملی‌مان هفته‌ای سه جلسه تمرین می‌کند.

صفی پور‎

صفی‌پور اعلام کرد: در حوزه تئاتر بعد از جشنواره فجر اجرای استاد اکبر زنجان‌پور را خواهیم داشت. در حوزه موسیقی نیز سعی خواهیم کرد که هنرمندان اصیل و خوب‌مان بتوانند از فضای بنیاد رودکی استفاده کنند. علیرغم آن‌که برنامه‌های بنیاد رودکی مخصوصاً تالار وحدت از چند ماه قبل بسته می‌شود، ما سعی کرده‌ایم که در حوزه اجراهای‌مان اتفاقات خوبی رخ دهد.  همچنین فعالیتی در رابطه با طرح جامع ارتباطات بنیاد رودکی خواهیم داشت که در سایه آن، سایت بنیاد مجدداً راه‌اندازی و به‌روز رسانی خواهد شد. از طریق این سایت تلاش می‌کنیم که برای خدمات بنیاد، بستر سازی الکترونیکی انجام دهیم. علاوه‌بر آن مشغول‌ کارهای طرح تهیه سند برنامه‌ریزی استراتژیک بنیاد هستیم که امیدواریم تا دو ماه آینده انجام شود تا ما یک چشم‌انداز روشنی از برنامه‌های آتی بنیاد داشته باشیم و در سایه آن بتوانیم کارهای خوبی را برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

مدیرعامل بنیاد رودکی درباره حواشی تالار وحدت و برنامه‌هایی که در آن به اجرا در می‌آید نیز بیان کرد: حاشیه که هیچ‌وقت تمام نمی‌شود، اصلاً مزه خیلی از کارها به این است که حاشیه داشته باشند! گاهی  حاشیه خوب است و باعث می‌شود که یک برنامه‌ای بیشتر دیده شود تا ایراداتش برطرف گردد. این که ما حاشیه را یک حالت ایستایی برای کارمان تعریف کنیم بد است و امیدواریم که از این اتفاق‌ها نداشته باشیم. 

صفی پور‎

وی در پایان درباره ارزیابی شرایط و اوضاع امروز رسانه در کشور و همچنین کمکی که رسانه‌ها می‌توانند انجام دهند اظهار کرد: الآن همه به نوعی تبدیل به رسانه شده‌ایم. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای خوبی که تکنولوژی در اختیار انسان قرار می‌دهد، امکان به لحظه زندگی کردن و خبردار شدن خیلی فراهم شده است. الآن برای افرادی که در مؤسسات، شرکت‌ها، سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها هستند، فضای خیلی خوبی پیش آمده تا ببینند جامعه چه تعریف و بازگشتی از  اقدامات آن‌ها دارد. رسانه‌ها و مطبوعات همیشه خوب بوده‌اند و الآن که امکانات بیشتری از طریق شبکه‌های مجازی فراهم شده، مطمئناً تأثیرگذاری رسانه روز به روز بیشتر خواهد شد، اما به شرط آن‌که هم ما و هم شما شعار نمایشگاه مطبوعات امسال که "صداقت و شفافیت" است را فهمیده و به عینه به آن عمل کنیم.