به گزارش هنرآنلاین، دومین نشست مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری عصر روز دوشنبه 22 تیرماه با حضور محسن رجب پور، مهدی کاشی، بابک چمن‌آرا و امیرعباس ستایشگر اعضای هیئت‌مدیره مجمع، همچنین حضور 31 ناشر در سالن پردیس چارسو با موضوع انتخاب بازرس مرحله دوم، تعیین روزنامه کثیرالانتشار و حق عضویت سالانه اعضاء برگزار شد.

در ابتدای این نشست اعضای هیئت‌مدیره مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری به پاره‌ای از توضیحات در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته توسط مجمع در یک سال اول فعالیت پرداختند.

بابک چمن‌آرا، رئیس هیئت‌مدیره مجمع صنفی در ابتدای این نشست بیان کرد: پس از برگزاری اولین جلسه و انتخاب هیئت‌مدیره، در تاریخ ششم مردادماه مدیرعامل مشخص شد و در بازه زمانی 35 تا 40 روز توانستیم اساسنامه را در وزارت کشور به ثبت برسانیم. در ادامه به‌رغم اینکه رسمیت قانونی مجمع پس از دریافت پروانه فعالیت و ثبت در اداره‌ ثبت شرکت‌های قوه قضائیه محقق می‌شد، اخذ پروانه مجمع حدود یازده ماه در وزارت کشور به طول انجامید و باعث نگرانی ما از جهت وجود مشکل در استعلام اعضا شد، اما متوجه شدیم مشکل از سمت وزارت کشور بوده است.

مهدی کاشی نایب‌رئیس هیئت‌مدیره مجمع صنفی در تکمیل صحبت‌های چمن‌آرا افزود: کمیسیون احزاب متشکل از 7 نفر است که دو نفر از اعضای این کمیسیون جزو نمایندگان مجلس هستند که پس از تصویب اساسنامه‌ مجمع، باید برای جلسه‌ نهایی کمسیون با حضور وزیر کشور می‌رفتند، اما مشغله نمایندگان مجلس برای انتخابات باعث شد در این جلسات حضور پیدا نکنند و همین امر صدور پروانه مجمع را به تعویق انداخت. 29 دی‌ماه (94) این موضوع به تصویب رسید و صدور پروانه نهایی شد که پس‌ازآن به دلیل وجود یکسری ایرادات در پروانه صادرشده برای رفع ایرادات تا 30 خردادماه امسال طول کشید.

چمن‌آرا ضمن اعلام این موضوع که هیئت‌مدیره فعالیت‌های خود را موکول به تحقق صدور پروانه نکرد و مواردی را در موازی انجام داده است گزارش فعالیت یک‌ساله مجمع را به شرح ذیل خواند:

1- ثبت وب‌سایت اینترنتی مجمع.

2- طراحی لوگو، سربرگ، مهر و سایر موارد هویتی مجمع.

3- در تاریخ 8 آذرماه 1394 اولین نشست هم‌اندیشی با دست‌اندرکاران حوزه‌ی تولید و نشر و واجدین شرایط عضویت در مجمع برگزار شد.

4- پیگیری و برگزاری مذاکرات با شورای شهر و شهرداری تهران که منجر به رفع موانع از ادامه فعالیت مربوط به صنعت موسیقی در اماکن اداری و تجاری و فک پلمپ آن‌ها.

5- انجام و پیگیری برخی اقداماتی که ناقض حقوق تهیه‌کنندگان توسط جشنواره سی و یکم موسیقی فجر و تلاش جهت استیناف حقوق مزبور که منجر به برگزاری جلسات حل اختلاف بین تهیه‌کنندگان و ستاد برگزاری جشنواره شد.

6- برگزاری نشست‌های متعدد با مسئولین اداره اماکن، پلیس امنیت و معاونت هنری در خصوص رفع موانع موجود در برگزاری کنسرت‌ها علی‌الخصوص حذف مبالغ دریافتی برای کنسرت‌ها در سالن 500 نفر و ممنوع‌الفعالیتی برخی از هنرمندان.

7- جلسه‌ای آزاد در تاریخ هشتم آذرماه در خصوص آشنایی مدیران مؤسسات و شرکت‌ها با رویه‌های قانونی امور مالیاتی برگزار شد.

8- وضعیت قراردادها با دیجیتال و فروشنده‌های اینترنتی موسیقی

9- عقد قرارداد و استخدام وکیل برای پیگیری دعاوی مجمع صنفی.

10- دریافت پروانه در تاریخ 1 تیرماه 1395، افتتاح حساب بانکی و ثبت روزنامه‌ی رسمی مجمع بلافاصله پس از دریافت پروانه.

11- توافق با حراست معاونت هنری وزارت ارشاد در خصوص کوتاه کردن زمان استعلامات مربوطه و درنهایت حذف کامل آن‌ها (این بحث به نتیجه رسیده است).

وی در پایان قرائت فعالیت یک‌ساله مجمع، گفت: ازآنجایی‌که پروانه مجمع را دریافت نکرده بودیم، طبیعتاً افتتاح حساب و حق عضویت هم نداشتیم به همین خاطر گزارش مالی نداریم، اما گزارش مالی داریم که با افتادگی در طول 12 ماه فعالیت علی‌رغم انتظار برای صدور پروانه جلسات ماهانه و تمام جلساتی که برگزار می‌شد و هزینه داشت با هزینه‌های شخصی هیئت‌مدیره و با افتخار تأمین ‌شده که امیدوارم با رسمیت شناخته شدن مجمع و دریافت حق عضویت‌ها بتوانیم کارهای بزرگ‌تری را انجام دهیم.

در ادامه امیرعباس ستایشگر دستور جلسه را قرائت کرد تا با حضور هیئت‌رئیسه دومین مجمع صنفی؛ بازرس قانونی انتخاب و روزنامه کثیرالانتشار و حق عضویت سالانه اعضاء تعیین شود.

غلام علمشاهی، علی صمدپور، نوری فام و سپهر سعیدی به‌عنوان هیئت‌رئیسه روی سن آمدند تا موارد دستور جلسه را مدیریت کنند و با رأی‌گیری از 31 ناشر حاضر؛ روزنامه کثیرالانتشار "حمایت" به عنوان روزنامه رسمی جهت درج آگهی و اعلامیه‌ها انتخاب و با پیشنهاد هیئت‌مدیره برای مبلغ 5.000.000 ریال حق عضویت سالیانه اعضای مجمع موافقت شد و در آخر علی عزیزی برای دومین بار و با کسب بیشترین رأی به ‌عنوان بازرس اصلی و محمود سراجی به عنوان بازرس علی‌البدل برای دوره یک‌ساله انتخاب شد.

ناشرانی که حق عضویت را پرداخت کنند و به عضویت مجمع صنفی دربیایند با دریافت کارت تهیه‌کنندگی از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار خواهند بود.