سرویس موسیقی هنرآنلاین: کنسرت دخت پری‌وار با آهنگسازی مهیار علیزاده و خوانندگی علیرضا قربانی اولین بار چهارشنبه 19 خردادماه در تالار وحدت به صحنه رفت و با کارگردانی هنری رضا موسوی قطعاتی از آلبوم‌های "حریق خزان" و "دخت پری وار" به اجرا درآمد.

اجرای برنامه در حالی آغاز شد که پرده بزرگی سراسر صحنه را گرفته بود و با پخش تصاویری از تیتراژ سریال پرده نشین، موسیقی تیتراژ این سریال با شعری از محمد علی بهمنی اجرا شد. با گذشت چند دقیقه علیرضا قربانی در پس قابی پارچه‌ای به صحنه آمد و قطعه " آخرین جرعه جام" با شعری از فریدون مشیری را اجرا کرد. این قطعه توسط گروه نوازندگانی که هنوز دیده نشده بودند، با تنظیمی متفاوت از آنچه در آلبوم "حریق خزان" شنیده بودیم به اجرا در آمد. در طول اجرای این قطعه علیرضا قربانی از قابی به قاب دیگر حرکت کرد و پنهان از دید تماشاگران به اجرا پرداخت.

با پایان یافتن این قطعه و جابه جایی لوازم صحنه، که برای تماشاگران یادآور اجرای تئاتر بود، نوبت به اجرای قطعه بی‎کلام "مرثیه" رسید که در اواسط آن پرده بزرگ بالا رفت و گروه نوازندگان دیده شدند. اما حضور آن‌ها چندان ادامه نیافت و بعد از پایان این قطعه صحنه را ترک کردند تا سامان صمیمی، نوازنده کمانچه به همراه قربانی به صحنه بیاید و ساز و آواز "عتاب یار" را اجرا کنند. شعری از عراقی با مطلع " بی رخت جانا دلم غمگین مکن- رخ مگردان از من مسکین مکن" با صدای گرم و دلنشین قربانی به گوش مشتاقان آواز او رسید.

پس از حضور مجدد نوازنده ها بر صحنه، قربانی فرصتی یافت تا ضمن خیرمقدم گفتن به تماشاگران، از زحمات عوامل فنی سالن که در دو روز گذشته با تلاش پی در پی مشغول آماده سازی صحنه بودند تشکر کند. پس از آن قطعه "دوستت دارم" با شعری از قیصر امین پور اجرا شد و بعد نوبت به اجرای "دلی در آتش" بر اساس شعری از هوشنگ ابتهاج رسید. این قطعه آشنا نیز با سازبندی جدید خود رنگ و بویی متفاوت از آلبوم حریق خزان پیدا کرده بود و به ویژه پرکاشن نوازی همایون نصیری جلوه نویی به آن بخشید.

در بخش دوم کنسرت بیننده اجرای قطعه "نگاه" بودیم که نخستین بار سال گذشته در کنسرت " در شعله با تو رقصان" توسط گروه همخوانان اجرا شده بود. این بار علیرضا قربانی کلام علیرضا کولیایی را با احساس تمام اجرا کرد و در اوج خواند "می‌خواهمت بمان! می‌جویمت مرو! "

قطعه بی‌کلام "راز" با همنوازی اعضای گروه اجرا شد، در حالی که میثم مروستی، سولیست ویولن در جلوی صحنه گروه را همراهی می‌کرد. با پایان این قطعه بیشتر نوازندگان صحنه را ترک کردند تا مروستی این بار سه تار به دست گیرد و با همراهی آتنا اشتیاقی، همایون نصیری و امیر دارابی، قربانی را در اجرای آواز "صبح آزادی" همراهی کنند. در این قطعه یک اجراگر هم به صحنه آمد و هماهنگ با ساز و آواز به اجرای حرکات فرم پرداخت.

"دخت پری وار" قطعه دیگری بود که اجرا شد و پس از آن نوبت به گل سرسبد این کنسرت رسید. "ارغوان" که پس از گذشت 4 سال از انتشار آن هنوز به یادماندنی‌ترین اثر مهیار علیزاده است، با تشویق بسیار زیاد تماشاگران مواجه شد و زمزمه های زیرلبی آنها را همراه داشت.

با پایان یافتن برنامه و تشویق‌های تماشاگران، گروه بار دیگر تصمیم به اجرا گرفتند و در این زمان صدای بیشتر افراد حاضر در سالن برای اعلام نام قطعه مورد علاقه خود شنیده می‌شد. سرانجام قربانی و گروه به اجرای موسیقی تیتراژ سریال " مدار صفر درجه" به آهنگسازی فردین خلعتبری پرداختند و بار دیگر توانستند رضایت شنوندگان را جلب کنند.

نوازندگان این کنسرت میثم مروستی: ویلن، امیر دارابی: پیانو، نیلوفر محبی: ویلن، پریسا پیرزاده: ویولا، آتنا اشتیاقی: ویلنسل،فرشید پاتینیان: کنترباس، میلاد عباسی: هورن، حسام صدفی نژاد: ابوا، سایوری شفیعی: کلارینت، آرین کشیشی: گیتار باس، همایون نصیری: پرکاشن، پیمان حاتمی: سازهای الکترونیک و سامان صمیمی: کمانچه بودند و رکسانا صرافی، مهدیه صفدری و بهرخ شورورزی به عنوان همخوان گروه را همراهی کردند.

گزارش تصویری