به گزارش هنرآنلاین، مجموعۀ چهارم از تصانیف زنده یاد پرویز مشکاتیان از سوی انتشارات چکاد هنر منتشر شد. این کتاب بر اساس آخرین آثار باقی مانده از زنده یاد پرویز مشکاتیان توسط علیرضا جواهری گردآوری و آوانگاری شده است. از تصانیف زنده یاد پرویز مشکاتیان چند اثر دیگر بنا به دلایل مختلف هنوز گردآوری و آوانگاری نشده‌اند ، امید است در آیندۀ نزدیک شرایطی جهت نگارش و انتشار آن‌ها مهیا شود تا علاقمندان بتوانند به این آثار ارزشمند نیز دسترسی داشته باشند.

آلبوم موسیقی "بامداد" منتشر شد

آلبوم موسیقی "بامداد" تکنوازی سنتور "مسیح افقه"، توسط موسسه فرهنگی هنری "نغمه ساز آواز" روانه بازار موسیقی کشور شد که همزمان با پخش، این اثر به صورت مجازی و از طریق سایت "بیپ تونز" نیز در دسترس مخاطبین قرار گرفته است.

در این آلبوم موسیقی، برخی قطعات استاد فقید "فرامرز پایور" (پوپک و اولین چهارمضراب اصفهان) خارج از کوک متداول اصلی (راست کوک) اجرا و در چپ کوک نواخته شده است. به گفته خالق اثر، البته با توجه به محدودیت‌های کوک سنتور و در برخی از موارد عدم پیوستگی پرده‌های لازم، ناگزیر؛ تغییرات مختصری ایجاد شده است.

در یک سال گذشته، آلبوم‌های "ترنمی برای صبح"، "راحِ روح"، "دور نهان" و "رفته ای که بازآیی" از موسسه فرهنگی هنری "نغمه ساز آواز" در بازار موسیقی کشور منتشر شده‌اند.

علاقه مندان برای تهیه آلبوم موسیقی "بامداد" به صورت نسخه اصلی می‌توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند، همچنین این اثر از طریق سایت "بییپ تونز beeptunes.com" نیز به صورت دیجیتال قابل خریداری و دانلود قانونی است.

مسابقه "هزار صدا " با داوری بهمنی، درخشانی و مختاباد

دور تازه بخش موسیقی اصیل ایرانی برنامه" هزار صدا" پنجشنبه 20 خرداد با حمایت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و داوری محمدعلی بهمنی، مجید درخشانی و عبدالحسین مختاباد در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

این برنامه به مناسبت ماه مبارک رمضان با مدیریت و اجرای آرش نصیری ساعت 21 برگزار می‌شود.

در این دوره از مسابقات "هزار صدا" چهار گروه موسیقی اصیل ایرانی با حداقل 4 و حداکثر 9 عضو، مدت ده دقیقه فرصت دارند تا آثار خود را در قالب ساز ، آواز و تصنیف به اجرا درمی آورند. سپس آثار هنرمندان با حضور سه کارشناس نامی حوزه موسیقی و تماشاگران با رویکرد کار گروهی، اجرای مناسب، تصنیف خلاقانه بررسی و داوری می‌شود وگروه برگزیده برای حضور به دور بعدی این مسابقات معرفی می‌شوند.

همچنین، اشکان کمانگری خواننده جوان و شناخته شده موسیقی ایرانی به عنوان خواننده مهمان به اجرای تصنیف و آواز می‌پردازد.

علاقه‌مندان برای حضور دراین برنامه می توانندبه فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی ، سید خندان، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 20-22872818 تماس بگیرند.