به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران ، گروه موسیقی آوای صحرا فعالیت‌های هنری خود را از شهریور سال 94 با برگزاری نخستین کنسرت در فرهنگسرای نیاوران آغاز کرد.

الهام کریمی سرپرست این گروه در خصوص توجه ویژه این گروه به موسیقی محلی خراسانی اظهار داشت:موسیقی خراسانی روایت گر تاریخ سرزمینی است که مهد تمدن و فرهنگ و دانش بوده است . از این رو تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم با تحقیق و پژوهش بر روی موسیقی این سرزمین پهناور قطعات کمتر شنیده شده ای را برای مخاطبان علاقمند به موسیقی اصیل و محلی ایرانی اجرا کنیم.

در بخش اول این کنسرت قطعاتی همچون آوای تنهایی ، افسانه ، بگذر از کوی ما ، دامن کشان و ... در دستگاه همایون آواز بیات اصفهان و در بخش دوم چو مرغ شب ، نگارینا ، یار می‌گوید الله ، زلفای یارم و چند قطعه محلی دیگر به سمع و نظر حاضرین در سالن خواهد رسید.

این برنامه سومین کنسرت این گروه به تهیه کنندگی مهندس علی رضا افتخاری در هشت ماه اخیر است.

نوازندگان گروه موسیقی اوای صحرا عبارت‌اند از:نازنین پدر ثانی:تمبک ، پدیده احرار نژاد:تار ، آوا ایوبی:تارباس ، شیما بلوکی فر: کمانچه و مژگان ابوالفتحی:دف

کنسرت گروه موسیقی آوای صحرا پنج شنبه و جمعه 30 و 31 اردیبهشت ماه ساعت 16 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود . علاقمندان جهت تهیه بلیط این کنسرت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.