سرویس موسیقی هنرآنلاین: برندگان پنجاه و هشتمین دوره جوایز سالانه گرمی دوشنبه شب (بامداد سه‌شنبه به وقت ایران) در مراسمی در لس آنجلس معرفی شدند. تیلور سوئیفت برای آلبوم "1989" جایزه بهترین آلبوم سال را از آن خود کرد. خواننده 25 ساله پنسیلوانیایی اولین زنی است که دو بار برنده جایزه گرمی بهترین آلبوم سال شده است. سوئیفت سال 2010 نیز با آلبوم "بی‌باک" (Fearles) این جایزه را گرفت.

سوئیفت که نامزد هفت جایزه گرمی بود، به جز جایزه بهترین آلبوم سال، جوایز بهترین آلبوم پاپ و بهترین موزیک ویدیو برای آهنگ " Bad Blood " را هم از آن خود کرد. آلبوم "1989" یک سال پس از تولید برنده جوایز گرمی شد. این آلبوم سال گذشته زمانی به بازار آمد که برابر با قوانین گرمی امکان رقابت در جوایز دوره قبلی را نداشت، اتفاقی که سال قبل از آن برای آلبوم "25" اَدِل روی داد.

در همین حال، کندریک لامار خواننده هیپ-هاپ که با آلبوم "To Pimp A Butterfly" نامزد 11 جایزه گرمی شده بود و از این جهت پیشتاز نامزدهای پنجاه و هشتمین دوره این جوایز بود، پنج جایزه دریافت کرد.

او در بخش‌های بهترین آهنگ رپ، بهترین اجرای رپ برای آهنگ " Alright "، بهترین همکاری رپ و بهترین موزیک ویدیو پیروز شد که جایزه آخر را برای " Bad Blood" به طور مشترک با سوئیفت گرفت. آلبوم رپر 28 ساله لس آنجلسی کاوشی در موسیقی سیاهان، سیاست در آمریکا و مشکلات شخصی اوست. آلاباما شیکز با آلبوم "صدا+رنگ" (Sound + Color)، کریس استیپلتن با آلبوم "مسافر" (Traveller) و د ویکند با آلبوم "زیبایی در پس جنون" (Beauty Behind The Madness)، رقبای "To Pimp A Butterfly" و "1989" در بخش بهترین آلبوم سال بودند. اد شیران خواننده بریتانیایی برای ترانه "بلند فکر کردن" (Thinking Out Loud) برنده دو جایزه بهترین آهنگ سال و بهترین اجرای تک‌نفره پاپ شد. د ویکند خواننده کانادایی که نامزد هفت جایزه گرمی شده بود، در دو بخش بهترین آلبوم معاصر شهری و بهترین اجرای آراندبی پیروز شد.

جایزه گرمی بهترین رکورد سال به "Uptown Funk" از مارک رانسن و برونو مارس رسید. "نمی‌توانم صورتم را حس کنم" (Can't Feel My Fac) از د ویکند و، "فضای خالی" سوئیفت، "واقعاً عشق" (Really Love) از دانجلو و ونگارد و "بلند فکر کردن" از اد شیران دیگر نامزدهای این بخش بودند.

از سوی دیگر، "گلن کمپبل: خودم خواهم بود" برنده جایزه گرمی بهترین موسیقی گردآوری‌شده برای رسانه تصویری شد. فصل یک سریال "Empire"، "پنجاه طیف خاکستری"، "شش دانگ 2" (Pitch Perfect 2) و "سلما" دیگر نامزدهای این بخش بودند.

"بردمن" هم جایزه گرمی بهترین موسیقی متن برای رسانه تصویری را گرفت. "بردمن" برای دریافت این جایزه با "بازی تقلید"، "بین ستاره‌ای"، "نظریه همه چیز" و "ضربه شلاق" رقابت داشت.