به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی گروه پالت، کنسرت گروه پالت با طراحی دکور جدید و متفاوتی نسبت به اجراهای قبلی با اضافه شدن تدریجی اعضای گروه روی استیج و با قطعه "یادگار دوست" از آلبوم "آقای بنفش" آغاز شد که به دلیل ریتم خود در شروع کنسرت، شور و حالی خاصی به وجود آورد.

بعد از این شروع که مشارکت مخاطبان اجرا را به همراه داشت، پالت قطعه والس "ماهی و گربه" از فیلمی به همین نام را خواند که این روزها باز هم موفق به دریافت جایزه دیگری شده است و بعد قطعه "لیلی" که با تنظیمی متفاوت نسبت به آلبوم نواخته شد و خطوط ملودی‌هایی که سردار سرمست با آکاردئون و تبحرش در سبک جاز می‌نواخت، در کنار ساکسیفونی که روزبه اسفندارمز برای اولین‌بار نواخت و سولوهای موجز و انتخاب شده‌اش، باعث شد سالن به هیجان بیاید.

"باز باران" قطعه دیگری بود که در بخش‌هایی از آن کاوه صالحی علاوه بر نوازندگی گیتار با شعری کردی، امید را در خواندن همراهی می‌کرد. بعد از این قطعه پالت باز هم آهنگ دیگری از اولین آلبوم خود با نام "والس" اجرا کرد که این قطعه به دلیل فرم موسیقایی، ریتم والس و ترانه عاشقانه‌اش بسیار بین طرفداران پالت محبوب است و به همین دلیل مردم یکصدا این قطعه را خواندند. بعد از این بود که "مثلث"، یکی دیگر از قطعات پرطرفدار این گروه خوانده شد. امید که این قطعه را با همراهی مهدی ساکی خوانده بود، این‌بار با همراهی یکی از اعضای "پالت" یعنی مهیار طهماسبی اجرا کرد که بازخوردهای خوبی هم برایش به همراه داشت. امید نعمتی بعد از اجرای مهیار گفت: "سه روز پیش بود که تصمیم گرفتیم مهیار در این قطعه آواز بخواند و طبیعتاً استرس زیادی هم برای آن داشت اما خدا را شکر خوب از پس آن برآمد." و بعد بخش اول برنامه با اجرای قطعه "خونه مادربزرگه" به اتمام رسید. این قطعه با سولوی ویلونسل آغاز می‌شود و این ساز در ادامه به صورت کاملاً شفاف، رنگ موثری به این قطعه می‌دهد که همانند همیشه مردم در بخش انتهایی آن، با خواندن شعر خونه مادربزرگه، گروه را همراهی کردند.

در بخش بعدی، علی ضیا روی صحنه آمد و درباره موسسه نیکوکاری مهرآفرین و عنوان این موضوع که بخشی از عواید این اجرا صرف کمک به این موسسه می‌شود، صحبت کرد. مردم با آمدن علی ضیا روی صحنه با اشاره به فیلمی که چند وقت پیش از این مجری جوان در طرفداری از تیم پرسپولیس منتشر شده بود، با گفتن جملات: مواظب باش فیلمت در نیاد، سعی در خنداندن دیگران داشتند.

بعد از استراحت کوتاهی بخش دوم با قطعه جدیدی از گروه پالت که برای اولین‌بار شنیده می‌شد، آغاز شد. این قطعه، کاوری از آهنگ "به رهی دیدم برگ خزان" با صدای ایرج بسطامی و شعری از بیژن ترقی بود که با تنظیمی از سردار سرمست به تازگی توسط پالت ساخته شده است.

بعد از آن "سال تا سال" نواخته شد که بخش پایانی آن با آواهای جیپسی جزی که اعضای پالت به نوبت می‌خواندند، بشدت مورد توجه علاقمندان قرار گرفت.

ترانه‌ی "خانه به دوش" قطعه بعدی بود که خواهی نخواهی سر نخی از سلیقه مشترک بچه‌های پالت و مهرپویا در خلق ترانه‌هایشان به دست می‌دهد. موسیقی کولی‌های اروپای شرقی که پالت با میل فراوان جلوه‌های فراوانی از آن را در موسیقی‌اش بکار می‌گیرد. امید بعد از خواندن این قطعه گفت: "ما هر وقت خانه بر دوش را اجرا می‌کنیم می‌گوییم که این قطعه را ما نبودیم که چهل سال بعد از مهرپویا خواندیم و انگار آن زمان مهرپویا چهل سال بعد از ما این کار را خوانده انقدر که جسورانه این کار را انجام داده است."

وقتی صدای آرپژهای گیتار کاوه صالحی و در ادامه آرشه‌ مهیار روی ویولنسل شنیده می‌شود و قطعه "نیمی از ما" به گوش می‌رسد، سالن یکصدا آن‌ها را تشویق می‌کنند و تا انتها گروه را همراهی می‌کنند. حین اجرای این کار، روی آل سی دی‌های پشت گروه که به طرز خاصی چیده شده بودند و فضایی سه بعدی را القا می‌کردند، کلیپ آهنگ "نیمی از ما" که هدیه شب یلدایی پالت به مخاطبانش بود پخش می‌شد که به دلیل حس نوستالژیک ویدئو و بار عاطفی این قطعه، اشک به چشمان برخی از تماشاگران آورد.

"اینجا شهر من نیست" که همیشه جزو یکی از پرطرفداران‌ترین قطعات پالت است به عنوان قطعه بعدی نواخته شد. در این قطعه بخش آلمانی زبان آن که در آلبوم توسط گیزبرت خوانده شده، در کنسرت توسط عضو دیگری از گروه پالت یعنی داریوش آذر خوانده شد که با اوج و فرودها و تحریرهایی که به صدایش می‌داد، توانست بسیار توانا در این بخش ظاهر شود و بعد از اتمام قطعه تشویق چند دقیقه‌ای مردم و درخواست برای دوباره اجرا شدن آن را به همراه داشته باشد. علاوه بر آن در این قطعه شاهد تکنوازی قوی و نوی ویولنسل از مهیار طهماسبی بودیم که حال و هوای دستگاهی انتهای آن برای مخاطبی که گوشش به موسیقی ایرانی عادت دارد، بسیار شنیدنی بود.

"شهر من بخند" قطعه پایانی این اجرا بود که با تنظیمی کاملاً متفاوت نسبت به آلبوم اجرا شد. این قطعه در آلبوم به صورت ارکسترال اجرا شده بود که در کنسرت با رنگ‌بندی کاملاً جدید و سولوهایی که روزبه اسفندارمز با کلارینت خود در آن می‌نواخت، به شکل جدیدی به گوش مردم رسید.

بعد از این قطعه گروه که استیج را ترک کرده بود، در میان تشویق‌های ممتد مردم دوباره روی صحنه آمدند و قطعه "نرو بمان" را با همراهی پررنگ مخاطبان اجرا کردند که روزبه با کلارینت خود در انتهای آهنگ و با تکرار مداوم یک بخش از ملودی این قطعه، باعث شده بود مردم ایستاده و با خواندن این دو کلمه: "نرو، بمان" پالت را به ماندن روی صحنه ترغیب کنند.

داریوش آذر (کنترباس، هم‌خوان)، روزبه اسفندارمز (کلارینت، کلارینت باس، ساکسوفون تنور)، هم‌خوان)، کاوه صالحی (گیتار، هم‌خوان)، مهیار طهماسبی (ویولنسل، هم‌خوان)، امید نعمتی (خواننده)، امین طاهری (درامز) ف سردار سرمست (آکاردئون، کیبوردف هم‌خوان) اعضای گروه پالت بودند که به تهیه‌کنندگی احسان رسول‌اف روی صحنه رفتند.

سروش صحت، پیتر سلیمانی‌پور، کیاوش صاحب‌نسق، امیر پوریا و ... از جمله مهمانان این شب بودند.

در انتهای بروشور این کنسرت که بسیار متفاوت نسبت به کنسرت‌های دیگر طراحی و با عکس‌های جدید از اعضای پالت و همچنین شعر و مشخصات قطعات خوانده شده در کنسرت همراه بود، خبر بازنشر آلبوم "آقای بنفش" با طراحی و بسته‌بندی جدید منتشر شده بود که قرار است به زودی و با کاوری جدید منتشر و به دست مخاطبان برسد.