سرویس موسیقی هنرآنلاین: اولین آلبوم رسمی گروه نیوش با نام "کینه" در حالی درایوان شمس رونمای شد که نیمی از خبرنگاران به اضافه مردم عادی در بیرون از سالن منتظر ورود بودند. در نهایت با پادرمیانی روابط عمومی، خبرنگاران به داخل سالن برده شدند و در گوشه‌ای از سالن روی زمین نشستند.

سن به صورتی طراحی شده بود که یک میز گفتمان روی آن قرار گفته بود و هرچند دقیقه یک بار بعد از اتمام هر کلیپ یکی از اعضای گروه درباره آلبومشان صحبت می‌کرد.

یادی از ذوالفنون

یکی از کلیپ‌های پخش‌شده از استاد جلال ذوالفنون بود. او در این کلیپ درباره خواننده گروه چند کلمه‌ای صحبت کرده بود.

مهمانان ویژه

شمس لنگرودی، عبد.. کبیری، گروس عبدالملکیان، سروش صحت، بهاره رهنما و چند تن از نمایندگان سفارت ساحل عاج مهمانان ویژه این برنامه بودند. هر یک از هنرمندان در این کلیپ‌ها از گروه تعریف و تمجید کرده و مردم را رغبت به خرید آلبوم و حمایت از آن می‌کردند.

درباره "کینه"

این آلبوم شامل هشت قطعه به نام‌های انار نخل خنده، بی‌گناهان، صدای قلب، هم مستیم و هم قلاش، وقتی که نیستیم، کینه، شهریار جان و مرثیه‌ای برای شادی است. آلبوم کینه که اولین آلبوم مستقل گروه نیوش است اشعاری از حافظ ایمانی، شاه نعمت‌الله ولی، عماد خراسانی و گروس عبدالملکیان را در بردارد. شعر کینه را که نام آلبوم نیز از آن گرفته شده است، حافظ ایمانی سروده. گروه نیوش قبلاً همراه شعرخوانی گروس عبدالملکیان آلبومی به نام "خرده‌های تاریکی" منتشر ساخته بود، اما در این آلبوم تنها اعضای گروه نیوش مستقلاً تهیه و اجرای آن را بر عهده داشته‌اند.

اعضای نیوش

اعضای گروه نیوش را آرش قهرمانلو سرپرست و خوشنویس، سروش قهرمانلو خواننده و نوازنده سه‌تار و سه‌تار الکتریک، کیکاووس مختاری تنظیم‌کننده و نوازنده پیانو و سینتی‌سایزر، آرش آردفروشان همخوان و نوازنده گیتار دوازده سیم، گیتار آکوستیک، گیتار الکتریک و سهراب فتحعلی‌زاده نوازنده دف و درام و سازهای کوبه‌ای تشکیل می‌دهند و ضبط "کینه" در استودیوی شخصی کیکاووس مختاری و آرش آردفروشان با میکس و مستر آردفروشان انجام شده است.

درباره سروش قهرمانلو خواننده گروه

سروش قهرمانلو نوازنده و آهنگساز جوان، با بهره‌گیری از عنصر جسارت و خلاقیت، این آلبوم موسیقی را با همت انجمن موسیقی ایران وارد بازار موسیقی کرده است و طی مدت کوتاهی از انتشار آن، مخاطبان‌ جدی موسیقی را مورد توجه خود قرار داده است. سروش قهرمانلو، فارغ‌التحصیل ریاضیات کاربردی متولد 1356، در کودکی نزد استاد محمد یگانه دوتار شمال خراسان (کرمانجی) را آموخت. وی نزد استاد شاهپور هدایتی‌فرد مقدمات نوازندگی تار را گذراند و مدت کوتاهی نیز به حضور مهیار مشفق و کیوان ساکت رسید. او مدت 15 سال به خدمت جلال ذوالفنون رسید و در نوازندگی سه‌تار از فارغ‌التحصیلان مکتب ایشان است و مدت 5 سال عضو گروه ذوالفنون به عنوان نوازنده دوم سه‌تار و مدیر برنامه‌های ایشان بود. همچنین با استاد ذوالفنون در تألیف کتاب "گل صدبرگ" همکاری داشت و مقاله "ساختارشناسی موسیقی ایران" نتیجه تحقیقات وی در زمینه ردیف میرزا عبدالله از نگاه تخصصی ریاضی است که به تئوری تازه‌ای در موسیقی ایرانی دست‌یافته است. آلبوم "کینه" دومین اثر این گروه است. این گروه در جشنواره بیست و ششم در همین سالن روی سن رفته بودند.

قهرمانلو پیش از این درباره گروه گفته بود: این گروه سعی دارد در این اجرا، خمودگی‌ای که از لحاظ بصری در اجرای صحنه‌ای در ایران وجود دارد را با راه رفتن نوازندگان در حین نوازندگی رفع کند. موسیقی تولیدی این گروه در ژانر موسیقی تلفیقی است و با محوریت موسیقی ایرانی و احترام به قوانین حاکم بر ردیف موسیقی ایرانی تولید می‌شود.

وی افزود: ساز برای گروه نیوش وسیله‌ای برای بیان موسیقی است؛ بنابراین از هر سازی که به اهداف آن کمک کند استفاده می‌کند و برای تلفیق با موسیقی غیر ایرانی به هیچ وجه دست به تعدیل فواصل یک چهارم پرده نمی‌زند و آهنگ‌های ساخته این گروه، گوشه محور است.

گروه نیوش چند قطعه از آلبومشان نیز برای حضار اجرا کرده و در انتهای برنامه به داخل لابی رفته و مراسم جشن امضا برگزار شد.

آلبوم "کینه" به حمایت سفارت ساحل عاج منتشر و پخش شده است.

در پشت جلد این آلبوم در توضیح واژه "نیوش" آمده است: نیوش فعل امر شنیدن است، اما نه با گوش سر که با گوش جان.

در قطعه بی‌گناهان همراه با موسیقی هم‌نوازی قلم نی خوشنویسی صورت گرفته است و قطعه هشتم یا همان مرثیه‌ای برای شادی بداهه‌نوازی آنسامبل را دارد که همزمان با اجرای زنده هنرمند بحرینی، حسن حجیری میکس و مستر شده است.

تهیه‌کنندگی این آلبوم بر عهده گروه "نیوش" بوده است.