سرویس موسیقی هنرآنلاین: ارکستر موسیقی ملی ایران آخر این هفته میزبان رهبر میهمان خود یعنی سهراب کاشف است. این ارکستر به مدت دو شب در سن تالار وحدت با اجرای قطعات از دهلوی، خرم و... روی صحنه می‌رود.

کاشف به حرفه‌اش تسلط دارد

فرهاد فخرالدینی درباره این ارکستر به هنرآنلاین گفت: آشنایی من و کاشف در اجرای او در برج میلاد اتفاق افتاد. من در آن اجرا تسلط کامل او را دیده و بسیار پسندیدم. کاشف واقعاً به حرفه‌اش تسلط دارد. او برنامه‌های مدونی را در این مدت برای ارکستر ترتیب داده است.

فخرالدینی ادامه داد: این کنسرت به مدت دو روز با اجرای قطعاتی از حنانه، دهلوی، علی‌اکبر قربانی، شهرام توکلی، رنگه کور اوغلی و... اجرا خواهند شد. ضمن آنکه به مناسبت سالمرگ زنده‌یاد همایون خرم قطعه‌ای هم به یاد او اجرا خواهد شد.

وی افزود: ارکستر ملی در برنامه‌های بعدی خود با رهبر مهمان دیگری یعنی لوریس چکناواریان در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رود. این اجرا هم با نواختن آثار خود چکناواریان برگزار می‌شود. همچنین به فاصله چند روز در همان جشنواره ارکستر با رهبری بنده روی صحنه خواهد رفت.

بهترین نوازنده‌ها در ارکستر ملی هستند

سهراب کاشف هم ضمن تأیید صحبت‌های فخرالدینی گفت: در این اجرا قطعات با کلام نسبت به اجراهای قبلی کمتر بوده و مجتبی عسگری و محمد کرد خوانندگان این برنامه هستند. به‌صورت کلی ما چهار قطعه با کلام را اجرا خواهیم کرد.

کاشف ادامه داد: حضورم در کنار فخرالدینی باعث افتخار بوده و به نظرم بهترین نوازنده‌ها در ارکستر ملی هستند. این را کاملاً از صدادهی این ارکستر می‌توان فهمید. امیدوارم برنامه خوبی را پشت سر بگذاریم.

مایستر مهمان ارکستر ملی هستم

ارسلان کامکار درباره حضور دوباره‌اش در ارکستر موسیقی ملی توضیح داد: با صحبت‌هایی که با آقای فرهاد فخرالدینی رهبر ارکستر ملی داشتم، قرار بر این است که در تعدادی از کنسرت‌های ارکستر موسیقی ملی به عنوان کنسرت مایستر حضور داشته باشم. البته آقای همایون رحیمیان به عنوان مایستر اصلی حضور خواهند داشت و بنده فقط به عنوان مایستر مهمان در کنار گروه حضور خواهم داشت.

وی که چندی پیش به دلیل خستگی ناشی از فعالیت‌های چندساله خود در ارکسترها از نوازندگی در ارکستر سمفونیک تهران استعفا کرده بود، بیان کرد: بنده دیگر توانایی گذشته را ندارم و قادر نیستم هر روز در تمرین‌های ارکسترها حضور داشته باشم. بنابراین با توجه به خستگی ناشی از فعالیت‌های این چند ساله تصمیم گرفتم تا از ارکستر سمفونیک تهران استعفا دهم. ضمن اینکه بنده دو سال است که بازنشسته هستم، اما به طور حتم در آینده به صورت پروژه‌ای با ارکسترهای مختلف از جمله ارکستر البرز و ارکستر موسیقی ملی همکاری‌هایی خواهم داشت.

تازه‌ترین کنسرت ارکستر موسیقی ملی روزهای ۲۳ و ۲۴ دی‌ماه با اجرای قطعاتی از حسین دهلوی، مرتضی حنانه، علی‌اکبر قربانی، شهرام توکلی و همایون خرم به رهبری فرهاد فخرالدینی در تالار وحدت برگزار می‌شود.