سرویس موسیقی هنرآنلاین: نشست کنسرت نوید دهقان آهنگساز و نوازنده به همراه گروه‌نوازی کمانچه روز دوشنبه در تالار وحدت برگزار شد. دهقان درباره حضور خود در جشنواره موسیقی فجر گفت: آخرین حضور ما در جشنواره موسیقی فجر به 8 سال پیش بازمی‌گردد. در این مدت متأسفانه جشنواره موسیقی فجر به گونه‌ای برگزار می‌شد که اهمیت و ارزش چندانی به هنرمندان قائل نمی‌شدند. بنابراین تلاش کردیم حضور چندانی در این رویداد نداشته باشیم، اما آن چیزی که باعث شد در این دوره حضور پیدا کنیم، تغییراتی بود که در لایه‌های مختلف جشنواره مشاهده کردیم. به همین جهت این انگیزه در من ایجاد شد تا این بار بخواهیم همراه با یک رپرتوار جدید در جشنواره حضور داشته باشیم.

سرپرست گروه کمانچه‌نوازان ادامه داد: اجرای موسیقی ارکسترال با سازهای ایرانی سابقه چندانی در ایران ندارد، اما از آنجا که قدمت کمانچه بسیار زیاد است، ما اجرایمان را با 16 کمانچه‌نواز و با هدف داشتن یک اجرای متفاوت روی صحنه خواهیم برد. در واقع، این اجرا رنگ جدیدی از موسیقی ایرانی را به گوش مخاطب می‌رساند.

دهقان افزود: این کنسرت شامل دو بخش است. بخش اول تک‌نوازی کمانچه و در بخش دوم هم گروه نوازی کمانچه با 16 نفر است. ما تلاش کردیم تا از یک مکتب برای این اجرا استفاده کنیم تا در کوک سازهایمان دچار مشکل نشویم.

او ادامه داد: ما در این برنامه خواهان ارائه فضای متفاوتی از اجرا هستیم. امیدواریم که مخاطب هم این متفاوت بودن را حس کند.

کنسرت گروه‌نوازی کمانچه به سرپرستی نوید دهقان بیست و چهارم بهمن‌ماه ساعت ۱۸ در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.