به گزارش هنرآنلاین به نقل از موسیقی ما، بابک چمن‌آرا تهیه‌کننده موسیقی و مدیر مرکز موسیقی بتهوون و نشر آواخورشید ضمن بیان این مطلب می‌گوید: هفته‌ پیش، هفته‌ی کتاب بود و فراخوانی داده شد تا روز پنجشنبه‌ای که گذشت، مردم به کتاب‌فروشی‌ها بروند و محصولات فرهنگی را خریداری کنند. در این میان تعدادی از چهره‌های سینمایی و هنری نیز از جو به وجود آمده استفاده کرده و اعلام کردند که برای خرید به کتاب‌فروشی‌ها می‌روند؛ اما ما در نهایت دیدیم که چند کتاب‌فروشی این امکان را پیدا کرد که در همان روز هم از این موهبت بهره‌مند شده و با رونق نسبی در فروش‌اش همراه شود؛ اما تکلیف آن شهر کتابی که در منطقه‌ای چون «خاوران» است، چه می‌شود یا کتاب‌فروشی که در امیرآباد قرار دارد؟ اصلاً از آن گذشته، حالا که چند روز از آن اتفاق گذشته، باید این سوال را مطرح کرد که آیا فروش کتاب‌ها تغییری کرده یا نه؟ اصلاً این فراخوان‌ها می‌تواند تأثیری بر حوزه‌ی نشر و خرید آثار فرهنگی داشته باشد؟ او همچنین به این نکته اشاره دارد که کسانی هم که به آن فراخوان پاسخ مثبت دادند، بیشتر تحت تأثیر جوی قرار گرفتند که رسانه‌ها ایجاد کردند: به شکل قطع و یقین هیچ مدیر فرهنگی نمی‌تواند در افزایش کتاب‌خوانی با این فراخوان‌ها تأثیر بگذارد و تنها رسانه‌ها هستند که می‌توانند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کنند. تنها نقشی که مدیران فرهنگی می‌توانند ایفا کنند، کمک به ناشران به‌خصوص ناشران بخش خصوصی- با دادن یارانه‌ها و همچنین خرید از آنهاست که به نظر نمی‌رسد هیچ‌کدام‌شان برنامه‌ای در این زمینه داشته باشند. حالا اما چمن‌آرا برای گسترش ارتباط با مخاطبان، در نظر دارد سوم و چهارم آذرماه کلیه‌ محصولات بتهوون را با تخفیف‌های ویژه‌ای عرضه کند. او می‌گوید در نظر دارد این طرح را همچنان ادامه داده و در مواقع مختلف، ‌این طرح را برای مخاطبانِ مرکز موسیقی بتهوون به عنوان قدیمی‌ترین ناشر موسیقی ایران فراهم کند.