به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، پوریا خادم هنرمند ایرانی به دعوت رئوف عبدالله‌اف برای اجرای پوئم سمفونیک "علمدار" به کشور آذربایجان دعوت شده بود و این اثر با همکاری ۱۴۰ نفر از اعضای گروه کر و ارکستر سمفونیک باکو در سالن دولتی باکو اجرا شد.

پاک‌آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و ابراهیمی رایزن فرهنگی ایران در باکو همراه تعدادی از سفرای خارجی و تعداد زیادی از اساتید، هنرمندان و عاشقان حضرت عباس (ع) به تماشای این اجرا نشستند.

فرزین پیروزپی که مدیریت اجرایی این برنامه را برعهده داشت، اظهار کرد: در طبقه ورزشکاران کشور ما، علاقه و ارادت خاصی نسبت به حضرت عباس وجود دارد و بارها ما در صحنه‌های مختلف رقابت‌های جهانی این ارادت را دیده‌ایم. در همین رابطه، پوریا خادم - فرزند رسول خادم، کشتی‌گیر ایرانی - که سال گذشته برای بزرگداشت فکرت امیراف به باکو دعوت شده بود، پس از اجرای کنسرتو پیانو اثر فکرت امیراف، بسیار مورد استقبال حاضران قرار گرفت و توسط فرزند فکرت امیراف از او قدردانی شد.

او ادامه داد: این آشنایی موجب شد مسؤولان و اساتید هنری کشور آذربایجان، بار دیگر از پوریا خادم دعوت کنند و این‌بار یکی از آثار او به نام "علمدار" مورد توجه رئوف عبدالله‌اف - رهبر ارکستر سمفونیک باکو - قرار گرفت و برای اجرا در ماه محرم در باکو انتخاب شد. این اثر با همکاری ۱۴۰ نفر از اعضای گروه کر و ارکستر سمفونیک باکو سوم آبان‌ماه در سالن دولتی باکو به اجرا درآمد.

پیروزپی همچنین گفت: این سمفونی از سرودهای جانسوز در وصف حماسه حضرت عباس از جمله "ای اهل حرم میر و علمدار نیامد" الهام گرفته شده است. از اساتیدی که در این برنامه حضور داشتند نیز می‌توان به توفیق باکی‌خان‌اف، رامیز قلی‌اف و آقاوردی پاشایف اشاره کرد. همچنین این برنامه توسط دو شبکه تلویزیونی جمهوری آذربایجان ضبط شد.