به گزارش هنرآنلاین به نقل از بنیاد رودکی، ارکستر و کُر بزرگ بل کانتو به رهبری نیما پناهی‌ها 12، 13 و 14 مهرماه در تالار رودکی روی صحنه می‌رود. نیما پناهی‌ها آهنگساز و رهبر ارکستر در گفتگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی از اجرای قطعاتی بی‌نظیر از اپراهای ایتالیایی در شب "آواز زیبا" خبر داد و در ادامه گفت: در این سه شب قطعاتی بسیار مهیج و پرشور از اپراهای وردی، روسینی و پوچینی توسط خوانندگان اپرا و آواز زیبا در کُر بزرگ بل کانتو اجرا می‌شود.

رهبر بل کانتو از حضور کنسرت لیکا کاشیرسکایا مایستر روسی خبر داد و در خصوص همکاری با وی افزود: آشنایی با کاشیرسکایا به سابقه همکاری و تدریس ما در دانشگاه موسیقی بازمی‌گردد. البته قبل از ایشان آندری پاولوف نوازنده ماهر اوکراینی به عنوان کنسرت مایستر میهمان با بل کانتو همکاری داشتند.

وی تصریح کرد: لیکا کاشیرسکایا دانش‌آموخته مکتب روس و دارای 35 سال سابقه کنسرت مایستر در ارکستر سمفونیک و تئاتر باله و اپرای گرجستان است و در بسیاری از کشورهای اروپا به اجراهای شکوهمندی از آثار بزرگان موسیقی پرداخته است.

پناهی‌ها گفت: ارکستر بل کانتو از 20 آبان 1391 آغاز به کار کرده است و در طول این سال‌ها صدها هنرجو سلفژ، کُر و آواز تربیت کرده است که بسیاری از نوازنده‌های آن تجربه حضور در ارکستر و اجرای رپرتوارهای ارزشمند موسیقی را یافتند. کنسرت ارکستر و کُر بزرگ بل کانتو با عنوان " آواز زیبا " در روزهای 12، 13 و 14 مهرماه در تالار رودکی برگزار خواهد شد.

رسیتال پیانو فریدون ناصحی

رسیتال پیانو فریدون ناصحی برای اجرای قطعاتی از آهنگسازان برتر موسیقی کلاسیک در تالار وحدت برگزار می‌شود.

فریدون ناصحی نوازنده پیانو در گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی؛ درباره رسیتال پیانویش در تالار وحدت در ابتدا گفت: در کنسرت پیش رو قصد دارم قطعاتی از فردریک شوپن، سرگئی رامانینف و دیگر آهنگسازان برجسته کلاسیک جهان اجرا کنم.

وی ادامه داد: این برنامه حدود 120 دقیقه زمان می‌برد و از قطعاتی زیبا و بسیار دلنشین تشکیل شده، در این مدت زمان زیادی برای تمرین این قطعات صرف شده زیرا قطعات به شدت مشکل و سنگین هستند و بعضی از این قطعات نیز برای اولین بار است که در ایران اجرا می‌شود.

رسیتال فریدون ناصحی جمعه 17 مهرماه در تالار وحدت ساعت 21 به صحنه می‌رود. برای تهیه بلیت این برنامه‌ها می‌توانید به سامانه فروش بلیت iranconcert.com مراجعه کنید.