سرویس موسیقی هنرآنلاین: بخش سه تار نهمین جشنواره موسیقی جوان با داوری هوشنگ ظریف، حسین علیزاده و بهداد بابایی به پایان رسید. داوران این بخش نظرات خود را درباره اجرای جوانان و جشنواره جوان بیان کردند که شنیدن آن در نوع خود قابل توجه است

من ساز سه تار را روی پای علیزاده و طلایی گذاشتم

هوشنگ ظریف داور بخش سه‌تار این جشنواره گفت: نوازندگانی که در بخش سه‌تار به روی صحنه آمدند بسیار خوب بودند و به گمانم اگر به همین شکل نیز به حرکت‌شان ادامه بدهند حتما آینده خوبی در پیش خواهند داشت.

این استاد موسیقی ایرانی در ادامه افزود: این نوازندگانی که در جشنواره موسیقی جوان شرکت کردند با انگیزه جالبی به روی صحنه می‌آمدند و امیدوارم دست اندرکاران این حس مضاعف ایجاد انگیزه را ببینند و در استمرار جشنواره تاکید کنند.

وی همچنین عنوان کرد: من ساز سه‌تار را روی پای آقای علیزاده گذاشتم و به آنها آموزش دادم و امروز خوشحالم که شاهد رقابت شاگردانی چند نسل بعد از این اساتید امروز و شاگردان دیروز هستم. آن موقع با امروز تفاوت‌های بسیار زیادی داشت و هنرجویان را از پنجم ابتدایی در هنرستان موسیقی می‌پذیرفتند و آنها را پرورش می‌دادند.

هوشنگ ظریف گفت: خود من وقتی سال چهارم ابتدایی بودم نزد مرحوم خالقی رفتم و ایشان پرسیدند: چه می‌خواهی بزنی؟ پاسخ دادم: می‌خواهم تار بزنم. دوباره پرسیدند همین طوری می‌خواهی تار بزنی؟ گفتم نه من ساز استاد لطف الله مجد را در رادیو شنیدم و به این ساز علاقمند شدم. ایشان هم گفت: بسیار خوب برو به کلاس‌های موسی‌خان معروفی. آن زمان 6 - 7 ساعت ساز می‌زدیم و وقتی هم به منزل می‌رسیدیم باز هم تمرین می‌کردیم.

این بچه ها به صرف جایزه گرفتن نیامدند

حسین علیزاده داور بخش سه‌تار هم به هنرآنلاین گفت: پیش از این هم گفتم باز هم تاکید می‌کنم که وقتی یک کاری تداوم داشته باشد طی مرور زمان کمبودهایش برطرف خواهد شد، این جشنواره نسبت به دیگر جشنواره‌ها از اشکالات کمتری برخوردار است و پیشرفت جوان‌ها در آن بسیار بالا بود. همه تلاش کرده و با جدیت شرکت کرده بودند. از همه مهمتر اینکه این بچه‌ها به صرف گرفتن جایزه نیامده و بیشتر برای تعیین سطخ خود به اینجا آمدند.

علیزاده ادامه داد: این جشنواره برای تبلیعات نیست و بیشتر به فکر کیفیت است و در دراز مدت متوجه می‌شوند که این جشنواره تعیین کننده فرهنگ موسیقی است. کاربرد آن روی دانشگاه ها هم اثر خواهد گذاشت.