سرویس موسیقی هنرآنلاین: بابک چمن‌آرا مدیرعامل فعلی مرکز موسیقی بتهوون و برادرزاده مرحوم احد چمن‌آرا با اعلام این خبر به هنرآنلاین، گفت: احد چمن آرا یکى از برادران اولین نشر و بنگاه موسیقى ایران یعنى مرکز موسیقی‌ بتهوون و انتشارات آهنگ روز بود که مدت‌ها با بیماری دیابت در جدال بود تا اینکه در روز 31 مردادماه در سن 79 سالگی از دنیا رفت.

چمن آرا ادامه داد: مراسم روز هفتم و یادبود این مرحوم روز جمعه 6 شهریورماه از ساعت 16 الی 17:30 در مسجد حجه‌ابن‌الحسن عسگری واقع در تهران، خیابان سهروردی شمالی، پایین‌تر از خیابان پالیزی برگزار خواهد شد.

وی متذکر شد: بعد از فوت عموی بنده خبری به اشتباه در خروجی برخی از سایت و خبرگزاری‌های درباره ایشان مطرح شد که در پاسخ باید بگویم که احد چمن‌آرا بنیانگذار مرکز موسیقی بتهوون نبوده و در واقع یکی از نسل اولی‌های این مرکز محسوب می‌شود. حقیقت امر این است که کریم چمن‌آرا بزرگ‌ترین عموی بنده با 11 سال اختلاف سنی از احد چمن آرا بنیان‌گذار این مرکز بوده است.

چمن آرا در پایان گفت: وى که چهارمین و کوچک‌ترین برادر از بنیانگذاران مرکز موسیقى بتهوون بود در سال ١٣٥٦ به همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کرد، اما در سال ١٣٧٩ به ایران برگشت و تا پایان عمرش در رشت سکنى گزید. مراسم تشییع پیکر این فعال عرصه موسیقی روز 31 مردادماه سال جاری در شهر رشت انجام گرفت.