سرویس موسیقی هنرآنلاین: نشست خبری کنسرت گیتار کلاسیک توسط حسین درست پور صبح امروز چهارشنبه 28مردادماه در تالار وحدت با حضور این نوازنده گیتار برگزار شد.

اولین اجرای رسمی

حسین درست‌پور در ابتدای این نشست گفت: این اجرا چهارمین کنسرت من محسوب می‌شود، پیش از این در چند آموزشگاه، خانه هنرمندن و دانشگاه‌های موسیقی اجرای برنامه داشتم اما برنامه رسیتال این هفته اولین اجرای رسمی من است.

درست‌پور ادامه داد: این رسیتال برنامه‌ای با مشارکت بنیاد رودکی به تهیه‌کنندگی امیر حسین بی‌ریا با اجرای قطعاتی از باخ، اسکارلاتی، سور، مرتز، تارگا، کرانادوس، آلبنیز و ... روز جمعه 30 مردادماه در تالار رودکی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه نشست خبری به کمرنگ شدن اجراهای گیتار کلاسیک اشاره کرد و گفت: این روزها اجرای گیتار در سبک کلاسیک بسیار کمرنگ شده و ممکن است سختی اجرای قطعات و شرایط سالن‌ها را دلیل اصلی آن داشنت، دقیقا از سال 88 به این طرف اجرای قطعات کلاسیک و برگزاری رسیتال‌های به این شکل از بین رفت و کمتر پیش می‌آید که شاهد چنین برنامه‌هایی باشیم.

این نوزانده همچنین درباره اجرای بعدی خود گفت: اجرای بعدی من در فرهنگسرای نیاوران خواهد بود که این کنسرت هم آنسامبل دو نوازی گیتار با اجرای گزیده‌ای از قطعات همین کنسرت را زمستان امسال برگزار خواهیم کرد.

این هنرمند در پاسخ به سوال خبرنگار هنرآنلاین در مورد آلبوم در دست انتشار پاسخ داد: مشغول انتخاب برخی از قطعات منتخب کنسرت‌های خودم هستم که بتوانم آن‌ها را در قالب یک آلبوم ویژه به بازار موسیقی ارائه دهم و به محض اینکه کار انتخاب آثار به اتمام رسید، آن را به تهیه‌کننده ارائه خواهم داد.

برای این کنسرت دو سال تمرین مداوم کردم

حسین درست‌پور در پایان صحبت‌هایش هم گفت: برای برگزاری چنین کنسرتی نزدیک به دو سال تمرین مداوم داشتم تمام تلاشم را کردم تا از سخت‌ترین قطعات کلاسیک موجود در این اجرا استفاده کنم، در این رسیتال یک قطعه از باخ که برای گیتار کلاسیک نوشته شده برای اولین بار اجرا خواهد شد. طبق نظراتی که از کارشناسان و منتقدان گرفتم، آن‌ها بر این باور بودند که قطعات انتخاب شده برای این کنسرت آثاری هستند که می‌تواند در حوزه تخصصی گیتار کلاسیک مورد توجه قرار گیرد. اتفاقاً هدف من هم همین بوده که قطعاتی را برای مخاطبان اجرا کنم که در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشم.

رسیتال گیتار کلاسیک حسین درست‌پور روز جمعه 30 مردادماه در تالار رودکی برگزار خواهد شد.