سرویس موسیقی هنرآنلاین: برنامه نهایی موسیقی "هزار صدای" در بخش موسیقی ایرانی شنبه 29 فروردین با حضور کارشناسانی چون نادرگلچین (در بخش آواز )، محمدعلی بهمنی (در بخش شعر و ترانه) و میلاد کیایی (در بخش آهنگسازی و نوازندگی) در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

بوی بهار آمد

برنامه با تاخیر همیشگی آغاز شد. سپس بعد از قرآن و سرود ملی، تیتراژ برنامه که شامل منتخب تصاویری از برنامه‌های قبلی هزار صدای ایرانی بود پخش شد. این تصاویر همراه با ترانه بوی بهار با صدای استاد نادر گلچین بود.

بازخوانی یک قطعه ماندگار

آرش نصیری (روزنامه‌نگار و مجری "هزار صدا") در ابتدا برنامه ضمن خیر مقدم به میهمانان و گروه داوران، از گروه دلشدگان به خوانندگی پوریا خاکپور و نوازندگی حمید سروری (تنبک)، احمد پورابوقداره (کمانچه)، عرفان پورحسین (تار) و ساسان یزدانی‌پور (عود) به عنوان گروه مهمان دعوت کرد تا بر روی صحنه برنامه خود را آغاز کنند. گروه دلشدگان بعد از قطعه آوازی، آهنگ کوچه باغ از کارهای نادر گلچین را بازخوانی کردند.

غیبت محمد علی بهمنی

بعد از حضور کارشناسان روی صحنه مشخص شد که که محمدعلی بهمنی به علت بروز مشکلی نتوانستند حضور پیدا کنند بنابراین سید عباس سجادی، شاعر و کارشناس و مجری موسیقی و مدیر فرهنگسرای نیاوران به عنوان کارشناس شعر در کنار نادر گلچین و میلاد کیایی نشست.

گام محکم جوانان موسیقی سنتی دوست

اولین گروهی که به اجرای خویش پرداخت گروه آوای تزرو بود. و بعد از آن به ترتیب، گروه قاصدک، گروه واحه، گروه صدای سخن عشق و گروه دلنوازان به اجرای برنامه پرداختند.

نظرات کارشناسان و نفرات برگزیده

علیرضا جعفرزاده و سیدشهاب روحانی به عنوان خواننده گان برتر، پارسا جعفری (تار)، آرمین عمرانی (پیانو)، محمداحمدوند (تار)، محمد حسین عباسی (سنتور) و نوید عرب (سنتور) به عنوان نوازندگان برتر و گروه‌های دلنوازان، آوای تذرو و واحه به عنوان گروه‌های برتر برگزیده شدند. همچنین بنابر اعلام آرش نصیری، کلیپ تصویری اجرای گروه‌های برگزیده در سایت‌های معتبر موسیقی پخش خواهد شد. ضمن اینکه از برگزیدگان با اهداء لوح با امضای هیات داوران و مدیر برنامه تقدیر به عمل آمد.

از هدیه مدیر استودیو تهران تا حضور یک نوازنده 13 ساله

هدیه دیگری که به برگزیدگان تعلق گرفت ضبط و میکس و مستر قطعه برگزیده بود که از طرف مازیار عطاریان، آهنگساز و مدیر استودیو تهران، اهدا می‌شود. از نکات قابل توجه این برنامه اجرای نوازنده نوجوان سیزده ساله تار، تارا پیراینده بود که تحسین همگان را برانگیخت.

مهمانان ویژه

فرنگسرای نیاوران دیروز میزبان جهره‌های زیاد عرصه سنتی بود که از جمله آنها می‌توان به علی اکبر رفوگران، حمیدرضا نوربخش؛ مهران مهرنیا، پرواز همای، حمید اسفندیاری، حسین مجیدیان، ابراهیم اسماعیلی، رحمت شاکری، یلدا یزدانی و جمعی دیگر از هنرمندان را نام برد.

برنامه "هزار صدا" از شهریور سال 92 با مسابقه خوانندگی و آهنگسازی در بخش موسیقی پاپ آغاز شد و از سال 93 با حمایت بنیاد آفرینش های هنری نیاوران بخش موسیقی اصیل ایرانی هم به این برنامه اضافه شد و در این سال پنج برنامه با حضور کارشناسانی همچون نادر گلچین، محمدعلی بهمنی، علی جهاندار، هادی منتظری، ناصر فیض، حسین پرنیا، عباس خوشدل، عبدالحسین مختاباد، حسام‌الدین سراج، کیوان ساکت، محمدعلی شیرازی، مهران مهرنیا، فاضل جمشیدی و سیدعباس سجادی، برگزار شد و در هر برنامه یک گروه به برنامه نهایی راه پیدا کردند.

گزارش تصویری مرتبط