سرویس موسیقی هنرآنلاین: خودش اعتقاد دارد که سبک کاری‌اش نه راک است نه پاپ و مابین این دو کی تلفیقی به وجود آمده، تلفیقی که به مذاق هوادانش خوش آمده و تا به امروز او را حمایت کرده‌اند، نزدیک شدن به سال جدید و عید نوروز باعث شد تا با یزدانی که برای حضورش در موسیقی زحمت زیادی کشیده گفتگویی نوروزی داشته باشیم. یزدانی در آخرین روزهای اسفند 93 میهمان سفره هفت سین هنرآنلاین شد و از گذشته تا امروز را با ما به گفت و گو نشست:

از زمانی که موسیقی را شروع کردید برایمان بگویید. گویا خانواده مخالف کار شما بودند؟

در سال ۷۰ که من تازه کارم را شروع کرده بودم موسیقی جایگاهی نداشت. چون پدرم پزشک بود از من می‌خواست درس بخوانم و کاری را انجام دهم که بتوانم زندگی‌ام را بگذرانم. اما من به شدت به موسیقی علاقه داشتم و تصور اینکه کار دیگری انجام دهم برایم سخت بود. برای همین به کار موسیقی ادامه دادم.

خاطره‌ای از آن دوران دارید؟

وقتی سوم دبیرستان بودم یکی از دوستانم گیتاری از آلمان برایم آورده بود. مدتی تمرین کردم اما چون به زمان کنکور نزدیک شده بود، پدرم جلوی تمرین‌ها را گرفت. من به طور پنهانی گیتار را برمی‌داشتم و می‌نواختم. در حالی که دسته گیتار تاب برداشته و خراب شده بود اما با‌‌ همان سر می‌کردم.

چطور خواننده و آهنگساز سبک راک یا پاپ راک شدید؟

این سبک موسیقی را دوست داشتم و این جنس موسیقی را گوش می‌کردم. همیشه می‌خواستم راک ایرانی بسازم و مخاطب ایرانی را درگیر این سبک کنم. در حال حاضر احساس می‌کنم در این راه موفق بوده‌ام.

همانطور که اطلاع دارید موسیقی پاپ راک و راک در کشور ما مخاطب زیادی ندارد. وضعیت موسیقی امروزه را در سبک راک چطور می‌بینید و به نظر شما جای پیشرفت دارد؟

قطعا جای پیشرفت دارد. خیلی‌ها این سبک را کار می‌کنند و خیلی‌ها به این جریان اضافه خواهند شد. بستگی دارد چه کسانی بیایند و چقدر بتوانند موفق باشند.

چه انتظاری از موسیقی خودتان دارید؟ آیا کارهای شما توانسته انتظارات سبک راک را برآورده کند؟

من فقط راک کار نمی‌کنم و قطعات پاپ، پاپ راک، سافت راک و... هم در کارنامه هنری خود دارم. دوست دارم کاری را انجام دهم که از دلم برمی‌آید چون قطعا از دل که بیاید بر دل می‌نشیند.

استقبال مردم از آلبوم آخرتان چطور بود؟

استقبال خیلی خوب بود. این اثر، آلبوم دشواری بود، هم از لحاظ تنظیم و هم از لحاظ ترانه‌ها. شعر‌های روتین و ساده‌ای نداشت و می‌خواستم خیلی روی آن کار کنم اما زمان آن الان بود.

منظورتان از زمان چیست؟

یک هنرمند کار‌های خاص و گزیده را باید زمانی انجام دهد که مخاطبش را پیدا کرده باشد. باید شنونده‌اش را پیدا می‌کردم تا جنس جدیدی از موسیقی و کلام را برای او می‌آوردم.

روزهای پایانی سال است و به عید نوروز نزدیک می‌شویم. خاطراتی از نوروز برایمان بگویید؟

عید نوروز پر از شادی و تحول است و خاطرات زیادی دارم. من در نوروز تحول را احساس می‌کنم و فکر می‌کنم در آن لحظه چیزی درون من جا به جا می‌شود. البته در ۴ یا ۵ سال گذشته زمان تحویل سال در برنامه‌های تلویزیونی بودم. این در جای خود خوب است چون شما با مردم سرزمینت آن لحظه را شریک می‌شوی و این احساس خیلی خوبی به آدم منتقل می‌کند.

کار‌های آلبوم جدید را شروع کرده‌اید؟

بله. تقریبا اکثر ملودی‌ها ساخته شده و شعر‌ها انتخاب شده و در مرحله تنظیم هستند.

باز هم با خانم فولادوند و‌‌ همان گروه سابق همکاری می‌کنید؟

بله. تقریبا‌‌ همان گروه هستند و از اشعار خانم فولادوند هم در این آلبوم استفاده شده است.