سرویس موسیقی هنرآنلاین: دیوید گیلمور گیتاریست و خواننده گروه پینک‌ فلوید اعلام کرد که سپتامبر 2015 با یک آلبوم انفرادی به صحنه موسیقی بازمی‌گردد.

به گزارش تلگراف، بعد از رونمایی این آلبوم تور اروپایی آن، از جمله سه شب اجرا در رویال آلبرت هال لندن، آغاز خواهد شد.

گیلمور تا این لحظه نام یا هرگونه اطلاعاتی از آلبوم تازه‌اش بروز نداده است. پیشتر در سال 2006 هم انتشار آلبوم "در یک جزیره" (On An Island) دیوید گیلمور مصادف شد با تور کوتاه مدت ماه سپتامبر که این کنسرت نخستین حضور او بر صحنه بعد از 9 سال بود.

این تور اروپایی از 12 سپتامبر در پولاآرنا در کروواسی آغاز می‌شود و روزهای 23 تا 25 سپتامبر در سالن رویال آلبرت هال در لندن به نقطه اوج و پایان خواهد رسید. شهرهای ورونا و فلورانس ایتالیا، اورنج فرانسه و اوبرهاوزن آلمان مقاصد دیگر گیلمور در این تور اروپایی هستند.

بلیت های این کنسرت از روز 6 مارس 2015 به فروش گذاشته شد که اتفاقا مصادف با شصت و نهمین سالروز تولد گیلمور است.

شنیده ها حاکی از آن است که دیوید گیلمور یار دیرین پینک‌ فلویدی خود یعنی نیک میسن را برای نواختن درام این آلبوم دعوت کرده است.

 

آخرین اجرای زنده گیلمور سپتامبر سال گذشته به همراه گروه راک انگلیسی - هندی Bombay Bicycle Club بود. گیلمور اندکی پس از این اجرا به مجله رولینگ استون گفته بود که اخیرا مشغول تازه‌ترین آلبوم سولوی خود بوده است و کار به خوبی پیش می‌رود. او گفت: ساخت بعضی قطعات تمام نشده و هنوز چند ماه زمان باید صرف تکمیل آلبوم شود. امیدوارم سال آینده آن را به انتشار برسانم.

این آلبوم چهارمین آلبوم سولوی گیلمور است . سه آلبوم پیشین او "دیوید گیلمور"، "عقب‌گرد" و "در یک جزیره" نام دارند.

چندماه پیش در نوامبر 2014 پانزدهمین و آخرین آلبوم استودیویی گروه پراگرسیو راکِ پینک‌فلوید وارد بازار شد. این آلبوم "رودخانه بی انتها" نام دارد که نخستین کار گروه بعد از مرگ ریچارد رایت نوازنده کیبورد و پایه‌گذار پینک فلوید است.

آلبوم جدید پینک فلوید شامل 18 قطعه بی‌کلام در ژانر راک اینسترومنتال و یک قطعه باکلام است که پالی سامسن همسر گیلمور ترانه آن را سروده است. 12 قطعه از 18 قطعه این آلبوم از ساخته‌های ریچارد رایت فقید است که تا کنون مجال انتشار نیافته بود. در واقع این دیوید گیلمور بود که به توسعه و انتشار "رودخانه بی‌انتها" اقدام و آن را به ریک رایت تقدیم کرده است.

عاطفه بزرگ‌نیا