سرویس موسیقی هنرآنلاین: محمد منتشری خواننده پیشکسوت در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین گفت: موسیقی در وضعیت بحرانی قرار دارد و ما باید این هنر را از این وضعیت نجات دهیم. مسئولین هم باید در این زمینه به هنرمندان و هنر کمک کنند و در مرحله اول صدا و سیما، حوزه هنری، وزارت ارشاد، فرهنگستان هنر و... می‌توانند به بهبود وضعیت موسیقی کشور کمک کنند.

این خواننده در ادامه بیان کرد: متاسفانه هیچ ارگانی خود را متولی موسیقی نمی‌دانند و نمی‌خواهد هیچ کمکی در این زمینه به هنرمندان موسیقی کنند. کسانیکه در حوزه موسیقی فعال هستند به طور خودجوش کار و فعالیت می‌کنند و هیچ‌کس به این هنرمندان توجهی نمی‌کند.

منتشری افزود: در حال حاضر جوانان خوش صدا زیاد داریم. این جوان‌ها سال‌ها تمرین کرده‌اند و نیاز دارند هنر خود را ارائه دهند ولی متاسفانه هیچ حمایتی از آنها نمی‌شود.

محمد منتشری در ادامه تاکید کرد: هنرمندان جوان سرمایه‌ای ندارند و تمام امیدشان به دستان کسانی است که از آن‌ها حمایت می‌کنند. جوانان نه جایی برای برگزاری کنسرت دارند و نه می‌توانند آلبومی منتشر کنند. حتی اگر هم بخواهند کنسرتی برگزار کنند هزینه اجاره سالن‌های برگزاری کنسرت آنقدر زیاد است که از برگزاری کنسرت منصرف می‌شوند.

این خواننده خاطرنشان کرد: شاگردان امروز آوازه‌خوان‌های خوبی هستند ولی نمی‌توانند هنر خود را عرضه کنند که این موضوع سبب دلزدگی همه شده است.

منتشری در ادامه بیان کرد: البته مهمترین مسئله این است که خوانندگان امروزی تقلید می‌کنند یعنی اینکه آوازه‌خوان‌ها خودشان سبکی برای خواندن ندارند و بیشتر آن‌ها از خوانندگان دیگر تقلید می‌کنند.

محمد منتشری تاکید کرد: به نظر من در هنر باید صاحب مکتب باشیم و تقلید در هنر جایی ندارد. هیچ کس به کمک تقلید به جایی نخواهد رسید. یک خواننده ممکن است صدای خوبی داشته باشد ولی اگر تقلید کند در برهه‌ای از زمان از بین می‌رود و تا به امروز در این زمینه نمونه‌های زیادی داشتیم.

منتشری در پایان گفت: این موضوع نیاز به بحث کارشناسانه دارد و در اولین فرصت این مشکلات باید برطرف شود.