سرویس موسیقی هنرآنلاین: حمید بهروزی‌‌نیا آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار به هنرآنلاین گفت: موسیقی در زمان گذشته سراسر احساس بوده است، در سال‌ها 50 موسیقی همراه با احساس و عشق بوده است ولی در سال‌های 60 حس و تکنیک با یک دیگر ادغام شدند و این موضوع در آثار اساتید بزرگ مانند محمدرضا لطفی، پرویز مشکاتیان، حسین علیزاده و.... آشکار است که احساس و تکنیک در کنار هم بوده است.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: متاسفانه در موسیقی امروز به بیراهه رفته‌ایم، چون در آثار امروزی احساس اصلا وجود ندارد و فقط تکنیک آشکار و هویدا است. در آثار امروزی حس از بین رفته است و به همین دلیل است که پیشکسوتان از این موضوع ناراحت هستند.

بهروزی‌نیا خاطرنشان کرد: در قطعات ساز و آواز خواننده و نوازنده با هم رقابت می‌کنند در حالی که باید یک حرف را به کمک هم به شنونده منتقل کنند. این ضعف‌ها را در کارهای کسانی می‌بینیم که فقط به دنبال شهرت هستند.

این نوازنده تار در ادامه افزود: جوانان باید سنجیده‌تر کار کنند تا نسل‌های آینده گمراه نشوند و بتوانند تکنیک و احساس را در کنار هم داشته باشند. نوازنده‌ها و آهنگسازان فقط به تکنیک فکر می‌کنند که این کار از پایه و اساس اشتباه است.

حمید بهروزی‌نیا گفت: ما باید ساز زدن محمدرضا لطفی، جلیل شهناز، حسن کسایی و..... را گوش کنیم زیرا سراسر بداهه‌نوازی بوده است ولی این اساتید با عشق ساز می‌زدند.

این آهنگساز در ادامه بیان کرد: باید توجه داشته باشیم اساتید موسیقی در ساز زدن به تکنیک و احساس توجه داشتند و به همین دلیل آثار آن‌ها در دل و جان مردم نفوذ می‌کرد و ماندگار می‌شد. در نتیجه ما باید از تجربه اساتید و پیشکسوتان این حوزه استفاده کنیم، زیرا آینده موسیقی در دست نسل جوان است و نباید آن را به بیراهه بکشانیم.