سرویس موسیقی هنرآنلاین: بهار ایلچی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: گروه پلاریس از سال 89 تشکیل شد و برای بار دوم است که در جشنواره موسیقی فجر شرکت می‌کنیم. همه نوازنده‌ها این گروه کاملا حرفه‌ای و دارای تحصیلات آکادمیک در موسیقی کلاسیک هستند.

وی هدف از تشکیل گروه پلاریس را جای خالی موسیقی مردمی و پاپ بخصوص در بخش بانوان دانست و ابراز داشت: قطعاتی را با زبان‌های مختلف از 5 قاره دنیا و همچنین با گویش‌های مختلف آذری، لری، کردی، جنوبی و گیلکی اجرا می‌کنیم.

ایلچی که علاوه بر سرپرست گروه، نوازنده پیانو و هارپ نیز هست، افزود: اعضای این گروه٬ سپیده ایلچی (نوازنده گیتار بیس و ابوآ)٬ ندا بهزاد (نوازنده درامز)٬ آرمیتا فهیمی (گیتار الکتریک)٬ سحر دزواریی (گیتار اسپنیش و آگوستیک)٬ مژگان ابوالفتحی (نوازنده پرکاشن)٬ پگاه ابراهیم (نوازنده ویلن)٬ مارال سعیدی (نوازنده ویلن و ویلن آلتو)٬ نرگس تقی‌پور (نوازنده هورن و کیبورد)٬ مهسا خطیب‌زاده (نوازنده ترومپت و کیبورد)٬ ترانه پور یوسف (نوازنده فلوت) و یاسمن ناصری نوازنده فلوت هستند.

وی ادامه داد: همچنین مهشید مولایی (به زبان هندی)٬ ارکیده غفارپور (به زبان فارسی)٬ فرناز ملکی (به زبان انگلیسی)، نازلی سلطان‌زاده (به زبان محلی و عربی) و ماری روت باتوآ (به زبان فرانسه) خواننده‌های گروه هستند.

سرپرست گروه پلاریس گفت: آهنگسازان و تنظیم‌کننده قطعات فارسی گروه مهران مهربان، امید حاجیلی، احسان غلامی، آریا یکتاخواه و کاوه رمضان‌زاده هستند. قطعات غیرفارسی را هم از آهنگ‌ها و ملودی‌های قدیمی که مردم با آنها آشنا هستند و در عین حال کمتر اجرا شده‌اند انتخاب کرده‌ایم.

وی از تبلیغات نامناسب بخش موسیقی جشنواره انتقاد کرد و تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات گروه بانوان نداشتن صدابردار زن حرفه‌ای است. از آنجا که همه حاضران اجرای ما زن‌ها هستند و ما در طول اجرا به یک صدابردار حرفه‌ای نیاز داریم این موضوع یکی از مشکلات جدی‌مان خواهد بود.

وی در پایان گفت: مهمترین قسمت جشنواره بخش رقابتی است. امیدوارم برای سال آینده اجرای بانوان را هم به بخش رقابتی ببرند.

گروه پلاریس امروز 28 بهمن‌ماه ساعت 18:15 در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.