سرویس موسیقی هنرآنلاین: نیک میسن درامر و عضو بنیانگذار گروه پینک فلوید در تازه ترین گفت‌و‌گوی خود با مجله انگلیسی موجو (MOJO)، پیامد خروج راجر واترز نوازنده بیس و ترانه‌سرای اصلی گروه پینک فلوید در سال 1984 را به این صورت توصیف می‌کند: انگار که جوزف استالین مرد! سه - چهار سالی طول کشید تا گروه توانست خودش را جمع و جور کند.

میسن همچنین به ذکر خاطره ای در سال 1984 می پردازد که در یک رستوران سوشی اتفاق افتاد. زمانی که واترز قصد داشت موضوع خروجش از گروه را مطرح کند. میسن می گوید: راجر فکر کرد ما دست از کار می‌کشیم و من و دیوید (دیوید گیلمور) فکر کردیم راجر می خواهد دست از کار بکشد و ما می خواهیم ادامه دهیم، اما واقعیت این است که همین آدم‌های کمی نامتعادل هستند که آثار بزرگ موسیقی را خلق می کنند؛ اگر ما افرادی مثل سید دیوانه (سید برت) و راجر دیوانه را نداشتیم شاید مشغول ساختن آهنگ‌هایی مثل بادا بادا مبارک بادا بودیم!

در این مصاحبه 21 صفحه ای، نیک میسن و دیوید گیلمور گیتاریست گروه از گذشته فوق العاده گروه پینک فلوید و پشت پرده آلبوم جدیدشان، "رودخانه بی‌انتها" (The Endless River)، سخن گفتند. "رودخانه بی‌انتها" شامل آهنگ‌های برجامانده از زمان ضبط آلبوم "ناقوس‌های جدایی" در سال 1994 است. آنها اظهار داشتند که رودخانه بی انتها آخرین اثری است که از این گروه منتشر می‌شود و بعد از آن فعالیت‌های حرفه‌ای گروه پینک فلوید به طور کامل متوقف خواهد شد.

دیوید گیلمور می‌گوید: من نمی‌خواهم این آلبوم به مثابه آخرین فریاد بزرگ ما دیده شود، اما کاملا مطمئنم که این آخرین اثر ماست.

گیلمور می‌افزاید: این جشن پینک فلویدی ما همچنین سفری است اکتشافی به ریشه های گروه در اواسط دهه 60، زمانی که سید برت موتور خلاق و چالش ناپذیر گروه بود.

"رودخانه بی‌انتها" 7 نوامبر (16 آبان) در سراسر دنیا رونمایی و پخش خواهد شد. آلبوم شامل 18 قطعه بی‌کلام کوتاه در ژانر راک اینسترومنتال و یک ترانه بلندتر است که پالی سامسن همسر دیوید گیلمور شعر آن را سروده است.

عاطفه بزرگ‌نیا