سرویس موسیقی هنرآنلاین : گروه پینک فلوید در آلبوم "رودخانه بی‌انتها" که بعد از 20 سال از این گروه راک بریتانیایی منتشر می‌شود، از صدای استیون هاوکینگ فیزیکدان 72 ساله بریتانیایی در قطعه ای به نام "تاکین هاوکین" (Talkin Hawkin) - یا حرف های هاوکینگ - استفاده کرده است. صدای الکترونیکی استیون هاوکینگ که به صورت سمپل در این قطعه استفاده شده از یکی از سنخنرانی‌های پروفسور هاوکینگ در سال 1994 در دانشگاه بریتیش تله کام (دانشگاه مخابرات بریتانیا) نمونه رداری شده است.

این دومین همکاری هاوکینگ با گروه پینک فلوید است. نخستین حضور او در آلبوم "ناقوس‌های جدایی" (The Division Bell) پینک فلوید بود که در سال 1994 منتشر شده است.

هاوکینگ مبتلا به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک بوده و مبتلا به فلج عمومی است و قدرت تحرک از همه اجزای بدنش بجز دو انگشت دست چپش سلب شده‌ است. او با این دو انگشت می‌تواند دکمه‌های رایانه بسیار پیشرفته‌ای را فشار دهد که اختصاصأ برای او ساخته‌اند و به جایش حرف می‌زند و رابطه‌اش را با دنیای خارج برقرار می‌کند.

"رودخانه بی‌انتها" روز 10 نوامبر 2014 در سراسر جهان منتشر خواهد شد. 12 قطعه از 18 قطعه این آلبوم از ساخته های "ریچارد رایت" نوازنده فقید گروه پینک فلوید است که تا کنون مجال انتشار نیافته است. دیوید گیلمور گیتاریست گروه پینک فلوید اخیرا به توسعه این آلبوم و انتشار آن اقدام و آن را به ریک رایت تقدیم کرده است.

"رودخانه بی‌انتها" پانزدهمین آلبوم استودیویی پینک فلوید و نخستین کار گروه بعد از مرگ ریچارد رایت نوازنده کیبورد و عضو پایه‌گذار پینک فلوید است که در سال 2008 بدرود حیات گفت.

آلبوم شامل 18 قطعه بی‌کلام کوتاه در ژانر راک اینسترومنتال و یک ترانه بلندتر است که پالی سامسن همسر دیوید گیلمور شعر آن را سروده است.