سرویس موسیقی هنرآنلاین: سعید فرج‌پوری آهنگساز و نوازنده کمانچه درباره همکاری اخیر خود با محمدرضا شجریان به هنرآنلاین گفت: تور اروپایی گروه شهناز به خوانندگی محمدرضا شجریان طی روزهای آتی آغاز می‌شود که من به عنوان آهنگساز و سرپرست میهمان در این کنسرت حضور خواهم داشت.

فرج‌پوری درخصوص ترکیب کنسرت یادشده اظهار داشت: این کنسرت‌ها در دو بخش تنظیم شده که بخش اول به طور کامل شامل کارهای من خواهد بود که شامل 3 تصنیف و 2 قطعه ضربی در آواز دشتی و بیات ترک است که بر روی اشعاری از حافظ، هوشنگ ابتهاج و فریدون مشیری ساخته شده‌اند.

او افزود: بخش دوم کنسرت نیز شامل قطعاتی با آهنگسازی مجید درخشانی و محمدرضا شجریان خواهد بود. این کنسرت در کشورهای سوئد، آلمان، فرانسه، انگلیس و اتریش به روی صحنه می‌رود و احتمالا در آینده نزدیک در امریکا و استرالیا نیز برگزار خواهد شد.

آهنگساز و عضو گروه دستان ضمن اشاره به ملودی‌های به کار رفته در آهنگ‌سازی کنسرتِ پیش رو اظهار داشت: در آهنگسازی این قطعات بیش از هرچیز به زیبایی ملودی‌ها توجه شده، چون به اعتقاد من زیبایی ملودی رکن اصلی در آهنگسازی است.

او درخصوص سازبندی‌های کنسرت اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که با آقای شجریان داشتیم آهنگسازی‌ها بر مبنای سازهای ابداعی ایشان صورت گرفته و از 10 ساز ابداعی آقای شجریان در آهنگسازی‌ها استفاده شده که در قطعات مختلف در ترکیب ارکستر قرار می‌گیرند.

 

فرج‌پوری از سال 1385 در کنسرت های مختلف داخل و خارج از کشور با شجریان همکاری داشته است، که از آن جمله می‌توان به آهنگسازی در آلبوم و کنسرت "غوغای عشق‌باران" با صدای محمدرضا شجریان اشاره کرد.

سعید فرج‌پوری همچنین آهنگساز و نوازنده گروه دستان است که در حوزه آهنگسازی آلبوم‌های "دریای بی‌پایان" (با صدای سالار عقیلی)، "شوریده" و دو آلبوم تکنوازی کمانچه از او منتشر شده است.

تور کنسرت اروپایی محمدرضا شجریان و گروه شهناز به آهنگسازی سعید فرجپوری که از 27 سپتامبر از سوئد آغاز می‌شود و در شهرهای مختلف اروپایی ادامه خواهد داشت و 26 اکتبر در لندن به پایان می‌رسد.

سعید فرجپوری (آهنگساز - کمانچه سوپرانو و سرپرست مهمان)، نگار خارکن (صراحی سوپرانو)، کاوه معتمدیان (سبو و شهرآشوب سوپرانو)، مهرداد ناصحی (صراحی و دل و دل آلتو)، آتنا اشتیاقی (شهنواز)، مجید درخشانی (سرپرست و تنظیم و موسیقی میانی - کرشمه و تار)، رادمان توکلی (ساغر)، مهدی امینی (بم ساغر و باربد)، رامین صفایی (سنتور سوپرانو)، جمشید صفرزاده (تندر باس)، حسین رضایی‌نیا (دف و دایره)، یاشا نیشابوری (نوازنده مهمان تنبک) همراهان خنیاگر محمدرضا شجریان در تور کنسرت اروپایی هستند.