به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، امیر ارجینی از ترانه‌سرایان شناخته شده است که آثار با ارزشی در این زمینه دارد. در میان آثار او می‌توان به ترانه‌های آلبوم "سنتوری" با صدای محسن چاووشی اشاره کرد. در این کارگاه، هنرجویان از مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند ثبت نام کنند.

اکبر کتابدار مسئول امور ادبی فرهنگسرای نیاوران درباره هدف از برگزاری کارگاه ترانه گفت: "ترانه" در حال حاضر یکی از موضوع‌های مطرح در ادبیات ایران است و جوانان علاقه بسیاری به سرودن ترانه دارند.

او ادامه داد: ترانه با بازار اقتصادی ارتباط بسیاری دارد. وقتی شاعر شعر می‌نویسد و می‌خواهد کتاب شعرهایش را چاپ کند، مشکلات بسیاری دارد، اما هر ترانه‌ای که کیفیت مناسبی دارد با اجرا از سوی خواننده‌های موسیقی می‌تواند فروش خوبی داشته باشد.

مسئول امور ادبی فرهنگسرای نیاوران درباره لزوم برگزاری کارگاه ترانه گفت: ترانه زیرمجموعه شعر است و ترانه سرا برای سرودن هر ترانه‌ای باید با اصول شعر آشنا باشد. متاسفانه بسیاری از ترانه سرایان اصول شعر را نمی‌دانند و تنها با تکیه بر ریتم، بیت‌هایی سروده‌اند که البته ترانه نیستند.

او ادامه داد:‌ ما با مشاهده این وضعیت تصمیم گرفتیم تا کارگاه ترانه را برگزار کنیم و امیدواریم با این کار سهم اندکی در تخصصی شدن ترانه در میان اهالی ادبیات داشته باشیم.

کتابدار درباره مُدرس کارگاه ترانه اظهار کرد: امیر ارجینی کسی است که پیش از این در زمینه ترانه آزمون خود را پس داده و در میان اصحاب ترانه تایید شده است. او جوان است و دغدغه‌های جوانان را می‌داند.

مسئول امور ادبی فرهنگسرای نیاوران درباره سطح کلاس‌ها گفت: شرکت‌کنندگانی که در این کارگاه ثبت نام می‌کنند، می‌توانند نمونه‌ای از آثارشان را ارائه کنند. ما با بررسی این نمونه آثار به سطح هنرجویان پی می‌بریم. البته ارائه نمونه آثار اصلا الزامی نیست و کسانی که هیچ اثری ندارند هم می‌توانند در این کارگاه شرکت کنند. اگر هنرجویان تفاوت سطحی اندکی داشته باشند، کارگاه را در یک کلاس برگزار می‌کنیم و اگر سطح هنرجویان تفاوت فاحش داشته باشد، طبعا ناگزیریم کلاس‌ها را در دو سطح برگزار نماییم.

کارگاه ترانه از اوایل پاییز و در 12 جلسه برگزار می‌‎شود، اما هنوز روز و ساعت دقیق کلاس ها مشخص نیست. قرار است پس از انجام ثبت نام و با حضور اعضای کارگاه و با نظر اکثریت روز و ساعت برگزاری کارگاه در ایام هفته مشخص شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در کارگاه ترانه فرهنگسرای نیاوران می‌توانند، به روابط عمومی و یا امور ادبی فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند. هزینه شرکت در کارگاه ترانه در هر ترم 300 هزار تومان است.