سروش قهرمانلو در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت:پول، مهم ترین مساله برای هنر است.وقتی بودجه خوبی به موسیقی اختصاص یابد، جشنواره به صورت خودکار با کیفیت بهتری برگزار می شود.

او ادامه داد: بودجه موسیقی خیلی کم است و این به خاطر ساختار اداری و مالی وزارت ارشاد است که موسیقی بر خلاف هنری چون سینما، معاونت ندارد و فقط دفتر موسیقی است که تصمیم‌گیری می‌کند و بالطبع بودجه کمتری به موسیقی تعلق می گیرد .

قهرمانلو با پیشنهاد اینکه دفتر موسیقی هم به معاونت تغییر یابد گفت: با این همه جوان مستعدی که در عرصه موسیقی ایران مشغول کارند،شایسته نیست که دفتر موسیقی داشته باشیم نه معاونت؛ موسیقی، بهتر است که به معاونت ارتقا یابد،آن وقت بودجه موسیقی می تواند جوابگوی هنرمندان این عرصه باشد و بالطبع جضنواره موسیقی فجر می تواند بهتر و با کیفیت بالاتری برگزار شود.

سرپرست گروه موسیقی نیوش با اشاره به درآمدزایی که موسیقی می تواند داشته باشد،گفت: جمعیتی که موسیقی را به صورت حرفه ای دنبال می کنند می توانند در این عرصه گردش مالی ایجاد کنند و موسیقی می تواند هم پای معاونت های دیگر مثل سینما رقابت خوبی به لحاظ اقتصادی داشته باشد و هیچ کم ندارد.

او در پایان گفت: فکر می کنم تمام مشکل عرصه موسیقی ما بودجه است و این که موسیقی در ارشاد معاونت ندارد.

قهرمانلو که سال گذشته در بخش جنبی جشنواره شرکت داشت،امسال برای شرکت در جشنواره دعوت نشده و به همین خاطر گروه موسیقی نیوش در جشنواره موسیقی فجر بیست و هشتم حضور ندارد.